Ja, det gör det. En sak jag märker när jag tittar i databasen är dock att i fältet "user_newpasswd" så är det tomt för mig men för alla andra användare står det NULL. Är det normalt? Problemet yttrar sig ju så att det står mitt användarnamn för "Användare" och tio * : or för "Nytt lösenord" när jag tittar på en användare i ACP så jag tänkte att det kanske kunde ha något med "user_newpasswd" att göra. En annan sak är att user_id -1 är Anonymous och jag har user id 2. User id 0 och 1 finns inte i tabellen. Är det normalt?Holger skrev: ...
En gång till: när du tittar i databasen med phpmyadmin så står det rätt användarnamn?
Mitt användarnamn visas för alla användare i ACP
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Ja, det är normalt.Christian skrev:En annan sak är att user_id -1 är Anonymous och jag har user id 2. User id 0 och 1 finns inte i tabellen. Är det normalt?
Nä, med user new password har det nog inte att göra ... men konstigt är det med. För egentligen borde fältet vara tomt!
Det är samma fenomen som att ditt användarnamn visas ... det är alltså två fält som är påverkade.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Ja, det verkar ju som Firefox automatiskt fyller i mitt användarnamn i fältet "Användarnamn" och mitt lösenord i fältet "Nytt lösenord". Jag provade att stänga av att formulärdata ska lagras och ta bort all sparad formulärdata men det hjälpte inte. Nåja, det spelar inte så stor roll. Nu när jag vet att det inte är ett problem med själva forumet känner jag mig lugnare. Jag får väl manuellt byta ut användarnamnet och rensa lösenordsfältet om jag vill ändra någon inställning för en användare. Det är ändå inte så ofta man behöver göra det (jag har aldrig behövt göra det än så länge).
Jo, det är ju också en lösning
. Det finns en del saker jag tycker fungerar bättre med Firefox och en del saker jag tycker fungerar bättre i Internet Explorer. Nu har jag dock alla mina bokmärken i Firefox och det finns inte någon funktion för att importera dem i Internet Explorer så jag fortsätter nog ändå med Firefox som min "huvud-webbläsare".