Postat: 2005-11-03 18:54
hm, mär jag använder firefox och ändrar kodningen på forumet till iso så fungerar det bra... och du har även ändrat så det är rätt i forumet, då det står detta i källkoden:
'
så troligen är det fel någon annanstans, typ webbläsare. Så prova att ändra i webbläsaren så du får andra inställningar där.
ps. ändrar du til utf i galleriet så får du, massa konstiga tecken där i stället... jag skulle nästan rekomendera dig att göra så hela din sida avänder samma kodning
Kod: Markera allt
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">så troligen är det fel någon annanstans, typ webbläsare. Så prova att ändra i webbläsaren så du får andra inställningar där.
ps. ändrar du til utf i galleriet så får du, massa konstiga tecken där i stället... jag skulle nästan rekomendera dig att göra så hela din sida avänder samma kodning