Sida 2 av 2

Postat: 2005-11-03 18:54
av PazZze
hm, mär jag använder firefox och ändrar kodningen på forumet till iso så fungerar det bra... och du har även ändrat så det är rätt i forumet, då det står detta i källkoden:

Kod: Markera allt

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
'

så troligen är det fel någon annanstans, typ webbläsare. Så prova att ändra i webbläsaren så du får andra inställningar där.

ps. ändrar du til utf i galleriet så får du, massa konstiga tecken där i stället... jag skulle nästan rekomendera dig att göra så hela din sida avänder samma kodning

Postat: 2005-11-03 19:24
av Holger
Jag vet inte om tecknena spelar någon roll, jagmenar då stora små bokstäver.

Prova följande:

Kod: Markera allt

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">