Får inte rätt på encoding

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Användarens profilbild
PazZze
Support
Support
Inlägg: 1028
Blev medlem: 2004-05-10 11:19
Svar: 0

Inlägg av PazZze »

hm, mär jag använder firefox och ändrar kodningen på forumet till iso så fungerar det bra... och du har även ändrat så det är rätt i forumet, då det står detta i källkoden:

Kod: Markera allt

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
'

så troligen är det fel någon annanstans, typ webbläsare. Så prova att ändra i webbläsaren så du får andra inställningar där.

ps. ändrar du til utf i galleriet så får du, massa konstiga tecken där i stället... jag skulle nästan rekomendera dig att göra så hela din sida avänder samma kodning
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Jag vet inte om tecknena spelar någon roll, jagmenar då stora små bokstäver.

Prova följande:

Kod: Markera allt

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster