Ny mod Selektiv IP-logger

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

utn
Medlem
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: 2003-11-13 12:16
Svar: 0
Ort: Täby

Ny mod Selektiv IP-logger

Inlägg av utn »

Om man har ett stort phpBB-forum med många aktiva användare kan administratören ha behov av en selektiv IP-logger med vars hjälp han kan följa enskilda användares verksamhet på forum. Detta under förutsättning att de är inloggade och registrerade med användarnamn. Den här modden, som jag skrivit, är en vidareutveckling av en "Enhanced IP-logger" gjord av Dimitri Seitz (Version: 5.0.2). Med den senare loggen är det inte möjligt att selektera enskilda användare och endast logga dessa. I ett stort forum blir en sådan logg, som loggar samtliga användare, synnerligen svår att hantera. Loggens omfattning blir så stor att det tar avsevärd tid att ladda ner den.
Min nya IP-logg är självklart med svenska texter. Den kommer dock senare att presenteras för phpBBgroup med engelsk text.
Du kan ladda ner loggen här: http://hem.bredband.net/neti .
Den är komplett med färdiga uppladdningsbara filer. Den enda svårigheten är att modifiera MySQL-databasen. En fil med SQL-frågor som kan köras i phpMyAdmin finns med i paketet.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Installera med EasyMOD. Enklast så.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
wheelboy
Medlem
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: 2004-04-09 14:14
Svar: 0

Inlägg av wheelboy »

Hej utn!

Jag tänkte testa IP-logger (ver 1.0.1) på phpbb version 2.0.8a som jag testar lokalt och använder MySQL 4.0.15a... Installationen tycks ha gått bra (gjorde det manuellt). I ACP kan jag välja Ja för att den ska logga användaren i användaradministrationen. Men väljer jag "Radera IP-logg" eller "Visa IP-logg" så får jag inte upp nånting... sidan är helt grå... Har även kollat i tabellen phpbb_ip det enda som loggas är date och username - inget ip, host, referrer, forum eller browser. I phpbb_users sätts user_watch till 1. Filen admin_ip_logger ligger i mappen phpBB-root/admin/

Är denna mod bara anpassad för phpbb version 2.0.6 eller ska det gå att använda så som 2.0.8a också??
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster