Hej!
Forumet är uppladdat och allt fungerar fint förutom 3 saker.
1. Det går ej att ha avatarer trotts att det är aktiverat. När man ska ladda upp en så får man ett felmedelande (se nedan).
2. När man registrerar sig så går registreringen bra men man möts av ett felmedelande. (se längt ner)
3. Jag vill att folk ska få ett email när dom t.ex. får ett personligt medelande. Hur aktiverar jag detta från mitt håll samt vart ställer jag in vilken server och vilken epostadress som ska användas?
Felet vid avataruppladdning:
Warning: copy(./images/avatars/175899350442fa5d64c88cd.jpg): failed to open stream: Permission denied in /web/www/frac/users/disktv/forum/includes/usercp_avatar.php on line 241
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /web/www/frac/users/disktv/forum/includes/usercp_avatar.php:241) in /web/www/frac/users/disktv/forum/includes/page_header.php on line 475
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /web/www/frac/users/disktv/forum/includes/usercp_avatar.php:241) in /web/www/frac/users/disktv/forum/includes/page_header.php on line 477
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /web/www/frac/users/disktv/forum/includes/usercp_avatar.php:241) in /web/www/frac/users/disktv/forum/includes/page_header.php on line 478
Felet med registrering:
Ran into problems sending Mail. Response: 550 not local host achmaila.tr, not a gateway
1. du måste ge skripten skrivbehörighet i avatar-mappen (CHMOD 777)
2. det verkar som om du ej kan sända via den mail-providern. Ställ in NEJ för "Använd SMTP server för epost" och prova.
3. detta kan användarna ställa in själva, redan under registreringen.
Epostadressen som mailen skcikas ifrån ställer du in där där du gör inställningarna för 2. (se ovan): "Admin e-post adress".
Då får du ta och leta efter en provider som tillåter att man använder deras SMTP "utifrån". Jag tror att det gick med Telias servrar, men jag är inte säker om det gäller längre!
Holger skrev:Då får du ta och leta efter en provider som tillåter att man använder deras SMTP "utifrån". Jag tror att det gick med Telias servrar, men jag är inte säker om det gäller längre!
Kanske någon annan här kan svara på detta?
Använder smtp.kommunicera.umea.se som utserver. Det funkar bra för t.ex. routerns loggar mm. Dom mailen går via smtp.kommunicera.umea.se och det funkar kanon. Men inte nu när jag använder den servern till forumet då funkar det inte.
En fråga till Skinner: Använder du någon lokal webbserver på datorn för att testa forumet? För jag har nämligen varit med om att få samma felmeddelande då jag testat att registrera mig på den lokala webbservern. Men däremot sedan när jag laddat upp forumet på den "riktiga" servern har det fungerat utmärkt.
Har ingen aning om felet har med inställningen av smtp-server att göra, men jag har kör i alla fall inte mailen genom en extern smtp-server, och det verkar fungera ändå.
Om felet även uppstår på webben där du lagt upp forumet, så kan jag inte hjälpa dig. Då kanske det är någon lokal inställning hos ditt webbhotell.
MN skrev:En fråga till Skinner: Använder du någon lokal webbserver på datorn för att testa forumet? För jag har nämligen varit med om att få samma felmeddelande då jag testat att registrera mig på den lokala webbservern. Men däremot sedan när jag laddat upp forumet på den "riktiga" servern har det fungerat utmärkt.
Har ingen aning om felet har med inställningen av smtp-server att göra, men jag har kör i alla fall inte mailen genom en extern smtp-server, och det verkar fungera ändå.
Om felet även uppstår på webben där du lagt upp forumet, så kan jag inte hjälpa dig. Då kanske det är någon lokal inställning hos ditt webbhotell.