Hej
Kan nån hjälpa mig och tala om vad som är felet när forumet ser ut så här
forumet finns under adress http://www.bilorientering.se/forum
[ROOT]/includes/session.php on line 2208: Array to string
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: [ROOT]/includes/session.php on line 2208: Array to strin
Hej tmla!
Vilken version utav phpBB har du?
(Detta felmeddelandet är nämligen inte något du borde ha med senaste versionen)
Gå till \includes och öppna session.php
Hitta:
Kopiera in här dom nedanstående 10 raderna så ska vi titta på dom.
- Sinom
Vilken version utav phpBB har du?
(Detta felmeddelandet är nämligen inte något du borde ha med senaste versionen)
Gå till \includes och öppna session.php
Hitta:
Kod: Markera allt
$date_cache[$format] = array(- Sinom
hej
Jag vet att det inte är senaste versionen men jag tror det 3.0.11 eller 3.0.10
Jag misstänker att det är nåt med php versionen.Från webhotellets blogg.
en 14 januari 2014 genomför vi på City Network en uppgradering till den senaste versionen av PHP i vår delade Webbhotellsmiljö för webbsidor som använder Linux. Uppgraderingen av PHP gör att vi går från version 5.3.10 till version 5.5.7
Jag har inte varit i kontakt med dem ännu.
$date_cache[$format] = array(
'is_short' => strpos($format, '|'),
'format_short' => substr($format, 0, strpos($format, '|')) . '||' . substr(strrchr($format, '|'), 1),
'format_long' => str_replace('|', '', $format),
'lang' => $this->lang['datetime'],
);
// Short representation of month in format? Some languages use different terms for the long and short format of May
if ((strpos($format, '\M') === false && strpos($format, 'M') !== false) || (strpos($format, '\r') === false && strpos($format, 'r') !== false))
{
$date_cache[$format]['lang']['May'] = $this->lang['datetime']['May_short'];
}
}
// Zone offset
$zone_offset = $this->timezone + $this->dst;
// Show date <= 1 hour ago as 'xx min ago' but not greater than 60 seconds in the future
// A small tolerence is given for times in the future but in the same minute are displayed as '< than a minute ago'
if ($delta <= 3600 && $delta > -60 && ($delta >= -5 || (($now / 60) % 60) == (($gmepoch / 60) % 60)) && $date_cache[$format]['is_short'] !== false && !$forcedate && isset($this->lang['datetime']['AGO']))
{
return $this->lang(array('datetime', 'AGO'), max(0, (int) floor($delta / 60)));
}
Jag vet att det inte är senaste versionen men jag tror det 3.0.11 eller 3.0.10
Jag misstänker att det är nåt med php versionen.Från webhotellets blogg.
en 14 januari 2014 genomför vi på City Network en uppgradering till den senaste versionen av PHP i vår delade Webbhotellsmiljö för webbsidor som använder Linux. Uppgraderingen av PHP gör att vi går från version 5.3.10 till version 5.5.7
Jag har inte varit i kontakt med dem ännu.
$date_cache[$format] = array(
'is_short' => strpos($format, '|'),
'format_short' => substr($format, 0, strpos($format, '|')) . '||' . substr(strrchr($format, '|'), 1),
'format_long' => str_replace('|', '', $format),
'lang' => $this->lang['datetime'],
);
// Short representation of month in format? Some languages use different terms for the long and short format of May
if ((strpos($format, '\M') === false && strpos($format, 'M') !== false) || (strpos($format, '\r') === false && strpos($format, 'r') !== false))
{
$date_cache[$format]['lang']['May'] = $this->lang['datetime']['May_short'];
}
}
// Zone offset
$zone_offset = $this->timezone + $this->dst;
// Show date <= 1 hour ago as 'xx min ago' but not greater than 60 seconds in the future
// A small tolerence is given for times in the future but in the same minute are displayed as '< than a minute ago'
if ($delta <= 3600 && $delta > -60 && ($delta >= -5 || (($now / 60) % 60) == (($gmepoch / 60) % 60)) && $date_cache[$format]['is_short'] !== false && !$forcedate && isset($this->lang['datetime']['AGO']))
{
return $this->lang(array('datetime', 'AGO'), max(0, (int) floor($delta / 60)));
}
Ja, det stämmer. Det är därför problemet försvinner med en nyare version utav phpBB - Då den nyare versionen stödjer den nya versionen utav PHP 
Ändra 'lang' => $this->lang['datetime'], till 'lang' => array_filter($this->lang['datetime'], 'is_string'),
Glöm inte att tömma CACHEN i ACP.
- Sinom
Ändra 'lang' => $this->lang['datetime'], till 'lang' => array_filter($this->lang['datetime'], 'is_string'),
Glöm inte att tömma CACHEN i ACP.
- Sinom