Flytta forum från One till Loopia

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Lisali
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Flytta forum från One till Loopia

Inlägg av Lisali »

Har läst igenom alla trådar här efter information och nu börjar det kännas som att mina ögon vilket stund som helst börjar blöda. :?

Jag har installerat MYSQLs egna hantering av databaser och efter samtal med supporten på One har de endast access från deras panel.
Testade då installera den här MySQLdumper och det gick bra, tills dess att jag skulle logga in med mina uppgifter. Då hittar den inte databasen alls.

Jag har säkerligen gjort något fel, men fattar inte hur mycket jag än kliar mig i skallen. Finns det någon steg-för-steg-beskrivning av detta?

Enligt One är det bara att ladda ner databasen men när jag ska ladda upp den säger Loopia att filer saknas.

Jag vill så gärna lära mig detta men nu har jag liksom fastnat känns det som, så har någon en liten minut över blir jag tacksam för vägledning, råd eller tips.

Tack på förhand.
Lisa
Slacker
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: Flytta forum från One till Loopia

Inlägg av Slacker »

Jag har också använt MySQLDumper och haft liknande problem, men de gick att lösa. Jag har för mig att man får skriva in databasnamnet manuellt och att den inte hittar databasen automatiskt.
Användarens profilbild
Aros
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Aros »

Hej!
Jag kopierade ett forum från Loopia till en lokal installation, för att få en installation där jag kan testa nya MOD's innan jag installerar dom skarpt. Jag följde dessa instruktioner som fungerade utmärkt för mig:

http://www.phpbb.com/kb/article/transfe ... or-domain/

Jag använde mig av "3) Using the phpBB ACP to Back Up the Database" men läs hela artikeln.

Lycka till.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

phpBBs egna funktion och phpmyadmin funkar säkert bra med små databaser. Men inte om de överstiger PHPs exekveringslimit.
Då får ni timeout och annat strul.

Lisali, som Slacker skriver så måste du eventuellt lägga till databasen manuellt. Det gör du i inställningarna:
Bilagor
manuellt.jpg
manuellt.jpg (91.11 KiB) Visad 6498 gånger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Lisali
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Lisali »

Gulle er! Det gick ju betydligt smidigare! Det tog ett tag innan jag klurade ut inställningarna, men nu är allt flyttat och det verkar fungera som det ska också. :) :D

Ha en trevlig dag!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Perfekt! :D
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar