Sortera trådar i kronologisk ordning?
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Sortera trådar i kronologisk ordning?
Jag känner mig väldigt ovetande nu men har inte lyckats räkna ut lösningen så jag måste be om er hjälp.
Jag försöker alltså få trådarna i kategorierna att lägga sig i kronologisk ordning, senaste kommenterade överst. Nu ligger de bara i en ända röra och sorteringen längst ner går tillbaka till sitt vanliga när jag lämnar kategorin.
Har googlat och letat igen administrationspanelen men inte hittat något där så... Jag är tacksam för den hjälp jag kan få.
Jag försöker alltså få trådarna i kategorierna att lägga sig i kronologisk ordning, senaste kommenterade överst. Nu ligger de bara i en ända röra och sorteringen längst ner går tillbaka till sitt vanliga när jag lämnar kategorin.
Har googlat och letat igen administrationspanelen men inte hittat något där så... Jag är tacksam för den hjälp jag kan få.
Re: Sortera trådar i kronologisk ordning?
Det ligger (märkligt kan även jag tycka) inte under ACP (adminpanelen) utan under din personliga panel (UCP).
[forumrot] / http://www.phpbb-se.com/forum/ucp.php?i=prefs&mode=view (Länken är till din för detta för forum). Men då hittar du säkert lätt på ditt eget forum.
/marcus
[forumrot] / http://www.phpbb-se.com/forum/ucp.php?i=prefs&mode=view (Länken är till din för detta för forum). Men då hittar du säkert lätt på ditt eget forum.
/marcus
Re: Sortera trådar i kronologisk ordning?
Det var en något lustig placering ja.
Tack för hjälpen.
Tack för hjälpen.
Re: Sortera trådar i kronologisk ordning?
Egentligen är jag mer fundersam över att dem bara finns där.
Re: Sortera trådar i kronologisk ordning?
Hej.
Jag har ett liknande problem, jag har en massa trådar som börjar med ett datum,
t.ex. 12 Oktober ....., 23 Oktober..... och jag skulle vilkja att dom låg i datumordning
i forumet så att 12 Oktober ligger före 23 Oktober, oberoende av om någon svarar i tråden.
Är detta möjligt?
Har haft andra forum förut där man kunde göra tråden t.ex. "sticky" och då låg den alltid kvar i den ordningen.
Jag har ett liknande problem, jag har en massa trådar som börjar med ett datum,
t.ex. 12 Oktober ....., 23 Oktober..... och jag skulle vilkja att dom låg i datumordning
i forumet så att 12 Oktober ligger före 23 Oktober, oberoende av om någon svarar i tråden.
Är detta möjligt?
Har haft andra forum förut där man kunde göra tråden t.ex. "sticky" och då låg den alltid kvar i den ordningen.
Re: Sortera trådar i kronologisk ordning?
Hej Uffe!
Du kan välja att göra din tråd till ett anslag (Sticky) för att hålla den längst upp i forumet.

Eller har jag missuppfattat?
Hugs
Du kan välja att göra din tråd till ett anslag (Sticky) för att hålla den längst upp i forumet.

Eller har jag missuppfattat?
Hugs
Re: Sortera trådar i kronologisk ordning?
Problemet är att jag har typ 25 trådar i Topicen, och när jag försöker göra dom "sticky" så hamnar dom i olika ordning.
Och jag vill ju ha dom i stigande datumordning med det närmaste datumet högst upp.
Har suttit och försökt, men första tråden jag "stickar" hamnar högst upp, men dom efterföljande trådarna
hamnar inte ovanför (eller under för den delan) utan en del blir ovanför, en del under och en del mitt i dom andra som redan är "stickade".
Och jag vill ju ha dom i stigande datumordning med det närmaste datumet högst upp.
Har suttit och försökt, men första tråden jag "stickar" hamnar högst upp, men dom efterföljande trådarna
hamnar inte ovanför (eller under för den delan) utan en del blir ovanför, en del under och en del mitt i dom andra som redan är "stickade".
Re: Sortera trådar i kronologisk ordning?
Så här är det med "sticky".
Det finns 3 typer av inlägg, 4 om man räknar med "Global".
/marcus
Det finns 3 typer av inlägg, 4 om man räknar med "Global".
- Normal - En helt vanligt tråd.
- Notis - Hamnar ovanför alla trådar av typen Normal.
- Anslag - Hamnar på egen yta ovanför alla trådar av typen Notis och visas på alla forumkategorisidor som tråden hör till. (dvs. även sida 2, 3...)
- Global (Globalt anslag) - Som Anslag, men visas i alla forumkategorier oavsett vilken den hör till.
/marcus
Re: Sortera trådar i kronologisk ordning?
Så om jag förstått det rätt så finns det inget sätt att få trådarna att ligga i den ordning jag vill ha, eller?
Re: Sortera trådar i kronologisk ordning?
Det finns inget sätt att ordna trådar efter en exakt ordning, men än att gruppera dem. Ut över gruppering styrs det av tider.
Dock kan du göra så att Anslag inte får få några svar, då hamnar de i vart fall efter kronologisk ordning efter när Du postar dem.
/marcus
Dock kan du göra så att Anslag inte får få några svar, då hamnar de i vart fall efter kronologisk ordning efter när Du postar dem.
/marcus
Re: Sortera trådar i kronologisk ordning?
Det där spann jag på en gång. Jag var inne i databasen och ändrade på svarstidpunkter för att få saker i rätt ordning, eftersom jag använde ett omoddat phpbb-forum som publikationsverktyg. Tiderna konverterade jag mha http://troink.net/unix-time-converter Dessutom gjorde jag kopior av gamla trådar i andra kategorier och klistrade dem sen i rätt kategori. Mycket pet, men visst lärde man sig använda modereringsverktygena i allafall!Dock kan du göra så att Anslag inte får få några svar, då hamnar de i vart fall efter kronologisk ordning efter när Du postar dem.
Re: Sortera trådar i kronologisk ordning?
Peetra, då har man för mycket tid liggande i en burk som man kan öppna och låna tid ur...Peetra skrev:Mycket pet
Re: Sortera trådar i kronologisk ordning?
Det var på den tiden jag var hemmamamma med mitt enda barn, då fanns det ju tid! 
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster




