Finns det något sätt att göra så att medlemmarna måste logga in för att huvudtaget komma åt forumet?
Som det är nu så är alla forum satta så att man måste vara inloggad för att kunna se dom. Men man kan ju ändå, utan att ha loggat in, se medlemmar (medlemslista) mm.
Skulle villja att det första som ske är att man måste logga in! Kanske finns någon MOD för detta ?
Jag har inte pillat så mycket med varken PHP eller phpBB (dock en del med ASP så jag kan programera lite i varje fall ) tidigare så jag förstår inte riktigt vad du menar.
Du kan ske kan förklara lite mer vad just det är jag skall skriva, och i vilken fil.
På mitt webhotell (oderland) finns ett program som heter webprotect som man kan utnyttja. Med det kan man lösenordsskydda valfria mappar på servern, t.ex. den som forumet ligger i. Kan det va nåt?
Finns det något sätt att göra så att medlemmarna måste logga in för att huvudtaget komma åt forumet?
Som det är nu så är alla forum satta så att man måste vara inloggad för att kunna se dom. Men man kan ju ändå, utan att ha loggat in, se medlemmar (medlemslista) mm.
Skulle villja att det första som ske är att man måste logga in! Kanske finns någon MOD för detta ?
Ja, søk på "Guest Access" på phpbbhacks.com. Med den modden måste man logga in før att se medlemslista mm. Det finns också flera MODdar før att styra tillgång till næstan alla delar av forumet (medlemslista etc).
Ligger du på en server med Apache är ett bra sätt att lägga lösenordsskyddet i mappen där forumet ligger. Du gör en .htaccess fil i katalogen och skriver i behörigheten. Hur hittar du i en apache-manual eller så får du återkomma så kan någon här hjälpa till.