Poster i felloggen

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Håkan
Medlem
Medlem
Svar: 0

Poster i felloggen

Inlägg av Håkan »

Hej.

På sidan http://www.fbf.se har vi forum med senaste uppdateringen (version 3.0.8) installerad sedan någon vecka med svenska språkfiler versin 3.0.8.1. I och med denna uppdatering så kommer en hel del loggposter i fel loggen.

Loggpostvariant 1:
Ett fel uppstod då en avbild skulle skapas
» Fel i /includes/captcha/captcha_gd.php på rad 80: mt_rand(): max(-12) is smaller than min(0)
värdet max(-12) ändrar sig mellan de olika loggposterna men ligger alltid på - värde.

Loggpostvariant 2:
Ett fel uppstod då en avbild skulle skapas
» Fel i /includes/captcha/captcha_gd.php på rad 151: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)

Jag laddat upp filen chaptch_gd.php på nytt utan resultat, lade då upp hela mappen includes på nytt. även detta utan något resultat, felloggen fortsätter fyllas på av ovanstående poster. Jag använder ftpprogrammet Filezilla till uppdateringarna.

Någon som har någon ide om vad jag kan göra åt detta.
När man legat under fördäck och lyssnat till skvalpet mot bordläggningen och känt dofterna av fernissa och piggment.
När atmosfären av sommartorr mahogny och bensin har slagit emot än då dörrarna till ruffen slås upp en tidig sommarmorgon........
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Svar: 14

Re: Poster i felloggen

Inlägg av Sinom »

Hej Håkan!

Detta är en liten bugg i 3.0.8-versionen :roll:

Du kan läsa lite om det här.

Vad har du för PHP-version på din server?

Hugs :ugeek:
Bild
Håkan
Medlem
Medlem
Svar: 0

Re: Poster i felloggen

Inlägg av Håkan »

Tackar för tipset om detta.

Har stängt av 3D bruset i captchan, Hoppas detta funkar tills nästa uppdatering kommer.

Forumet var även enormt segt, men verkar ha fått upp farten bättre efter detta.

Har sidan hos one så tyvärr vet jag bara att det är php version 5 som körs, kan ju fråga dem om detta om det är något som underlättar en lösning.
När man legat under fördäck och lyssnat till skvalpet mot bordläggningen och känt dofterna av fernissa och piggment.
När atmosfären av sommartorr mahogny och bensin har slagit emot än då dörrarna till ruffen slås upp en tidig sommarmorgon........
Skriv svar