Problem med "Ny Post"- / "Redigera"knappar
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
-
Robin Jensen
- Ny medlem

Problem med "Ny Post"- / "Redigera"knappar
Jag har precis startat ett nytt forum med hjälp av phpBB. Nu har jag dock ett problem. Vilket är ett ganska stort problem om man ser det rent funktionellt. I vissa teman så har jag inte möjlighet att Skapa Ny Tråd eller redigera poster! Finns det någon vänlig själ som har lösning på detta?
//Robin Jensen
Re: Problem med "Ny Post"- / "Redigera"knappar
Troligen är det på grund av att du inte har dom grafiska knapparna på svenska under dom teman du väljer... det går att skapa egna eller att kopiera från andra teman... se katalogerna under <forumrot>/styles/ditt tema/imageset, där ska du ha "en" och "sv" kataloger
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
-
Robin Jensen
- Ny medlem

Kjell skrev:Vänliga är vi alla här![]()
Troligen är det på grund av att du inte har dom grafiska knapparna på svenska under dom teman du väljer... det går att skapa egna eller att kopiera från andra teman... se katalogerna under <forumrot>/styles/ditt tema/imageset, där ska du ha "en" och "sv" kataloger
Jag tackar för ditt snabba svar. Jag har kollat i katalogerna och det är som du säger. Det finns en en dock ingen sv. Kan jag bara döpa om mappen till sv eller det är klurigare än så?
Tack
-
Robin Jensen
- Ny medlem

Anledning: Behöver inte citera inlägget före... ;)
Men många gånger räcker det med att kopiera från prosilver och subsilver2 som du hittar här http://www.phpbb.com/languages/ till ditt tema... kolla bara på vad temat är baserat på för stil först.
Annars så får man skapa egna knappar.
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!