Problem då jag klickar på "profil" länken. HJÄÄÄÄLP!!

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Red
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Problem då jag klickar på "profil" länken. HJÄÄÄÄLP!!

Inlägg av Red »

Hej!
Jag skulle verkligen behöva hjälp.

Lite bakgrunds info: Jag vill att medlemmarna skall logga in med anv namn och att dom även ska skriva in rätta namnet samt stad, så långt har jag kommit, men mailet som jag får för att verifiera medlemmar står det bara användarnamnet och mailen. Jag har valt att dom måste skriva in namn och stad för att kunna registrera sig.

Jag har nu felsökt och felsökt.....och felsökt.....det jag hittar som verkar vara felande är då jag går in på en medlem (även admin) och ska administrera användaren, då jag klickar ner droplisten där det står "formulär" och klickar på "profil" så får jag ett felmeddelande.
Alla andra kategorier i den droplisten fungerar.

Felmeddelandet jag får är detta:

Allmänt fel
SQL ERROR [ mysql4 ]

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AND l.field_id = f.field_id ORDER BY f.field_order' at line 6 [1064]

SQL

SELECT l.*, f.* FROM phpbb_profile_lang l, phpbb_profile_fields f WHERE f.field_active = 1 AND l.lang_id = AND l.field_id = f.field_id ORDER BY f.field_order

BACKTRACE

FILE: includes/db/mysql.php
LINE: 174
CALL: dbal_mysql->sql_error()

FILE: includes/functions_profile_fields.php
LINE: 66
CALL: dbal_mysql->sql_query()

FILE: includes/acp/acp_users.php
LINE: 1447
CALL: custom_profile->generate_profile_fields()

FILE: includes/functions_module.php
LINE: 507
CALL: acp_users->main()

FILE: adm/index.php
LINE: 74
CALL: p_master->load_active()

Hoppas på hjälp....
Mvh M :oops:
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Problem då jag klickar på "profil" länken. HJÄÄÄÄLP!!

Inlägg av Kjell »

Skulle behöva mer info, kan du fylla i supportmallen och klistra in här.
http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=4690
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Red
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Red »

Sorry,borde ha läst inforn före lite bättre... :!:
Men här kommer svaren.

Supportmall

Address till ditt forum: http://linux.s-vall.se/phpbb3
Vilka teman har du installerade?: orginal installation
Vilka MODdar har du installerat?: orginal installation
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: Från kontrollpanelen i mitt webbhotell.
Vilken version av phpBB använder du?: 3.0.7-PL1
Vilken version av PHP?: php4
Vilken databasserver använder du och vilken version?: MySql 5.0
Webbhotell/server: Surftown
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: one klick på surftown i kontrollpanelen.
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: Inte vad jag vet
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?: inte vad jag vet
Har du sökt angående ditt problem?:
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?:
Berätta om ditt problem: Kan inte hitta info om medlemmar som dom fått angett vid registrering.
Har du ett testkonto åt oss?: Inte för tillfället,men det kan ordnas om behov finns. Har inte hittat vart man registrerar en ny användare som admin i adminkontrollpanelen.
Om du har det, var redo att ge det till oss om någon i Supportgruppen frågar efter det.

Kom ihåg: För du ska få ett bra svar av oss krävs att du ställer en bra fråga.

Tack på förhand.
Mvh M
Red
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Red »

Jag kan göra ett litet tillägg,jag är ju dålig på att hitta fel då man följer kodsträngar.

Men jag har ju sökt lite på problemet tidigare, hittade bara en före som haft samma typ av fel, svaren var på engelska så jag hade lite svårt att tyda vad dom menade exakt då dom pratade om MySql databasen och koderna där.

Iaf som jag fattade det så har det nånting med en språkfil(han hade installerat en språkfil, det har inte jag) att göra.
Det jag ser skillnaden på detta forum och mittforum är att jag kan inte välja språk...det är bara Brittish english men mitt forum är på svenska och översatt av peetra & phpbb sweden, men då jag går till "välj språk" så visar droplisten bara engelska att välja, medans t.ex på detta forum så kan jag välja engelska OCH svenska.

Vet inte om det har nåt med det att göra eller om jag bara förvirrar ännu mer. :P
Red
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Red »

Ok, nu har jag grejjat lite till och det som hänt är följande, jag ändrade tiden till central european time och språket ändrades helt till engelska....av nån anledning. Och nu funkar det som det ska,med profil listen och infon om medlemmen. Nackdelen är då att allt är engelska....och jag har inget svenskt val, har jag inte haft alls fast det varit på svenska.

Custom profile fields: det är där jag lagt in 2st rader där Namn och stad är fälten dom ska fylla i.

Så nu funkar allt fast med engelsk text.....blir det något fel då sidan är översatt och jag gör egna fält "Custom profile fields" så det blir engelska och det krockar på nåt konstigt sätt?

Har inte provat installerat ngn språkfil...kanske ska göra det?

Nåväl...jag är mkt brydd....men skriv gärna om ni vet eller anar vad problemet är.

Mvh M
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Red skrev:blir det något fel då sidan är översatt och jag gör egna fält "Custom profile fields" så det blir engelska och det krockar på nåt konstigt sätt?

Har inte provat installerat ngn språkfil...kanske ska göra det?
Man kan inte ha samma egna profilfält på flera språk än det finns installerade.

Red skrev: Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: Från kontrollpanelen i mitt webbhotell.
Red skrev:one klick på surftown i kontrollpanelen.
Då är det egentligen hotellet som ska ge dig supporten, vi kan ju inte veta vad de möjligtvis har ändrat på, speciellt inte om de har ett one-click-installationsskript. Såna här skript är tyvärr som skapta för att ställa till med problem.

Jag föreslår att att du ditchar forumet och installerar ett själv. Även om du lyckas fixa problemet nu, så kan det komma nya emot i framtiden, t.ex i samband med uppgradering.

mvh Peetra.
Red
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Red »

Jag får tacka så mkt för snabbt svar.
Jo jag har alltid installerat själv förrut,men trodde att det skulle vara stabilt om webbhotellet hade en installationslänk.
Men som du säger så verkar inte så vara fallet.

Men det blir en egen installation istället då... :)

Tackar!
Mvh M
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Vill man ha någe bra, så är det bäst å göra själv. ;)
Skriv svar