Datum-mod?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Datum-mod?
Jag letar efter en mod av något slag som ändrar hur datumet skrivs ut i forumet.
Just nu skrivs det te.x "fre mar 19, 2010 2:52 pm" efter ett meddelande har skrivits. AM/PM är ju först och främst hyfsat onödigt att ha på ett svensk forum men jag skulle även vilja ändra följande:
1. När ett inlägg skrivs idag eller igår står det: "Idag, XX:XX" samt "Igår, XX:XX".
2. Inlägg som skrivs tidigare vill jag ska märkas: "2010-03-10 20.30"
Finns det någon sådan mod?
Forumet ser så inaktivt ut när det inte står Idag/igår.
Mvh Speed
Re: Datum-mod?
gå in på kontrollpanel>Inställningar och kolla efter "mitt datumformat" och väljer önskade inställningar.
SummerADDE.se
Jag kan gå in på Admin>Foruminställningar>Datumformat men det finns ingen inställning där som visar "Idag/Igår" vad jag kan finna iaf.
Det räcker inte med at ändra bara forumets inställningar, för att det ska synas på ditt eget konto måste du dessutom ändra i din egen kontrollpanel.
Jag hittade funktionen "För mindre än en minut sedan" mm, men förstår inte varför den inte går att sätta som standard? Varför kan inte denna funktion visas för alla, både medlemmar och gäster.
Standard (dvs det som visas direkt efter man blivit medlem eller läser som gäst) verkar gå efter Admins personliga inställningar och inte efter vad man ställer i Administrationspanelen? Loggar jag ut från forumet blir iaf resultatet som gäst det samma (som admin) oberoende av vad man har för inställning i Admin-panelen. Lite skumt upplägg.
Datumformatet för gäster verkar visas enligt vad Admin ställer in i sin egna kontrollpanel (Min kontrollpanel>Inställningar>Mitt datumformat), och inte via administrationspanelen (Index>Foruminställningar>Tidsformat). Ställer jag ett format på Admins egna kontrollpanel sen loggar ut visas detta för gäster. Aja, litet problem och det är löst nu iaf.
Satt och pillade i två forum med olika versioner också så antagligen blev allt bara rörigt.