Trasig kategori

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
hkkla
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Trasig kategori

Inlägg av hkkla »

Jag tog mod till mej att försöka göra en uppgradering till .0.6. Gjorde först en full backup på alla filer samt databas. Mitt forum är dessvärre installerat med hjälp av Installatron, i den kontrollpanelen fanns ett val att uppgradera. Jag klickade på den och uppgraderingen startade, och gick åt pipan helt. Jag rullade tillbaka på min backup och provade istället att göra en automatisk uppdatering med hjälp av det officiella phpBB-scriptet.
Det funkade sånär som på lite översättningar här och där. Jag vågade inte prova det nån längre tid då jag fick känslan att det var mer som inte stämde, jag har några moddar installerade som inte verkade funka.
Jag rullade tillbaka på min backup och nu har en hel kategori försvunnit. Klickar jag där blir skärmen bara vit.

Supportmall

Address till ditt forum: korallhavet.nu
Vilka teman har du installerade?: kör bara prosilver
Vilka MODdar har du installerat?: Advertisement Management, Auto Groups MOD, Hide Bots & Spiders, MOD Version Check, Post Bot, Quick reply for phpBB3, Topic restriction, UMIL - Unified Mod Install Library, User Reminder, Users Online Time, säkert nån mer som inte har listats i Automod, det var dock längesen jag pillrade med forumet och moddar
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: Nja, Installatron http://installatron.com/ mitt webbhotell har sån där one-click lösning
Vilken version av phpBB använder du?: 3.0.5
Vilken version av PHP?: 5.2.10
Vilken databasserver använder du och vilken version?: mysql 5.0.77
Webbhotell/server: binero
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Installatron
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: Nix, skarp 3.0.5
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?: Nix
Har du sökt angående ditt problem?: Jag vet inte vad jag ska söka riktigt
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?:
Berätta om ditt problem: Se text ovan
Har du ett testkonto åt oss?: Kan ordnas på begäran
Om du har det, var redo att ge det till oss om någon i Supportgruppen frågar efter det.

Hilfe, pliiis!
hkkla
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: Trasig kategori

Inlägg av hkkla »

Jag tror min databas har krympt med ca 2 Mb. :shock:

Edit: eller jag vet inte riktigt
hkkla
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av hkkla »

Rensade cache så funkade det sen. :P
hkkla
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av hkkla »

Undrar om jag rensade cache efter uppgraderingen... :?
Annars kanske det var därför den inte fungerade ju.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Rensning av cache är i slutet och avbryter man så får man göra det själv.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar