Hur förhindra objudna gäster?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Tasun
Medlem
Medlem
Svar: 0

Hur förhindra objudna gäster?

Inlägg av Tasun »

Hur förhindra att obehöriga registrerar sig på forumet och även gör inlägg i befintliga trådar?
Det brukar röra sig om 10-15 registreringar per dygn.
Tasun
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Hur förhindra objudna gäster?

Inlägg av Peetra »

har du 3.0.5?
Tasun
Medlem
Medlem

Inlägg av Tasun »

Nej, vi har 3.0.1.
Tasun
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Uppgradera eller installera ett MOD. Det går inte sådär bara i versioner före 3.0.4. MODdarna du hittar på jnätet kan dock vara gjorda för nyare versioner än du har, så i praktiken är det alltså uppgradera som gäller.
Tasun
Medlem
Medlem

Inlägg av Tasun »

Är det något som kan gå snett när man uppdaterar? Ändras något i inställningar? Kommer alla medlemmar och trådar att finnas kvar.
Tasun
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Medlemmar och trådar är s**tsvårt att bli av med, så där är det nog lugnt, men en rad grejer kan gå fel, så du ska ta en backup före du gör uppgraderingen. (Testa den också, speciellt om du tar den via ACP, den kan ibland gå sönder.) Eftersom det är en stor uppgradering från 3.0.1-->3.0.5 så är det jättebra om du har möjlighet att ta backup även via phpMyAdmin. Om du har ett modifierat forum, så ska du ta filbackuper också, tycker jag.
Tasun
Medlem
Medlem

Inlägg av Tasun »

Låter krångligt. Detta vågar jag mig nog inte på. För mycket för en 71-årig gammal gubbe!! Får nog hålla på och rensa bort de objudna gästerna. Men tack för all vänlighet med de svar jag fått. Om det är någon som har något mer att tillägga så är allt välkommet. Hälsningar från vackert Skövde.
Tasun
Skriv svar