Hur gör man en knapp?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Calleluli
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Hur gör man en knapp?

Inlägg av Calleluli »

Hej. Igen.

Jag undrar om någon här vet hur man gör en knapp? Som ni ser i den uppladdade bilden längst ner till vänster så står det "skapa en ny tråd". Det känns lite otydligt. Jag skulle gärna vilja ha en stor knapp i vilken man skriver "skapa en ny tråd" eller på andra ställen "svara på tråd" osv.

/C
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Hur gör man en knapp?

Inlägg av Peetra »

Jag ser ingen upppladdad bild, men jag föreslår att du använder de färdiga svenska knapparna som finns att hämta för prosilver och subsilver2 på http://phpbb.com/languages
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Eftersom jag minns vilken sida det var du hade, så har jag kollat hur det ser ut på din sida.

Och jag skulle tro att lite färgjusteringar av befintliga knappar på länken Peetra posta, så har du knappar som passar er.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Har nämnt det här i en annan tråd och över telefon.. men som jag förstår det här så är ni olika ansvarsområden när det gäller innehåll och grafik/kodning, det är bra om då båda är med här i forumet. Det som marcus nämner är exakt det jag har nämnt för dig på telefon.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Skriv svar