Lite mer problem!

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Future
Medlem
Medlem
Svar: 0

Lite mer problem!

Inlägg av Future »

Hm, Hejsan igen här kommer lite mer problem! (skulle nästan behöva ha en som kan hjälpa mig dygnet runt! :( )

Google...
För att få min länk i google att se bra ut så måste jag visa att jag äger sidan vilket var väldigt klurigt! Det finns ingen svensk support =(. Men man ska lägga in en kod i forumet som jag inte riktigt vet vart jag ska lägga den. Jag har provat på overall-footer men det funkar inte. Vart ska jag lägga den?

Jag har skaffat ett tema som jag tycker ser ganska bra ut. Temat har flikar jag vill använda där uppe hur kan jag göra det?

Kommer inte ihåg något förr tillfället men skriver om det är något mer jag behöver hjälp med! Tack på förhand! :D
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare

Re: Lite mer problem!

Inlägg av .:ADDE:. »

Goggle...

Använd META-taggen. och ersätt exempeltexten nedan mot din egen text.
det längst ner visar att det "Robot" som söker igenom din hemsida ska även söka igenom de sidor dina länkar går till
du kan byta ut all mot annat, men jag kom inte ihåg vad.

Kod: Markera allt

<META NAME="description" CONTENT="Vad din sida handlar om">
<META NAME="keywords" CONTENT="Sökord som gör att sidan visas när man skriver ordet">
<meta name="robots" content="all">
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Jag genererade filnamnet med googleverktyget Verktyg för webbansvariga på adressen https://www.google.com/webmasters/tools/dashboard för lite under en vecka sen, då jag upptäckte att en sida inte hittades på google.

Man fick alltså ett filnamn att skapa direkt i <root> typ googleb4531ea9b50f9ea3.html Jag gjorde en sån direkt på servern med exakt det namnet som google angav och nu är sidan iallafall helt ok indexerad av google. :)

Peetra.
Future
Medlem
Medlem

Inlägg av Future »

Fattar fortfarande inte riktigt hur ni menar...

Vart ligger <root>?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

På din lokala dator så har du C:\ och det är din <root> och det är motsvarande på din webbplats, normalt där man hamnar när man surfar till sidan.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Future
Medlem
Medlem

Inlägg av Future »

Men om jag lägger in det på "C" hur kan då google hitta filen?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Jag sa inte att du ska lägga den på C, jag förklarade vad <root> är och du har en <root> på din server...

Kod: Markera allt

http://www.hundgalen.3w.se är troligen din <root>
Future
Medlem
Medlem

Inlägg av Future »

Ok! Då fattar jag hur du menar!

Kan jag göra en fil i wordpad och döpa den till det filen ska heta och lägga upp det i forumet eller hur ska jag bära mig åt?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

wordpad, går den att äta :mrgreen: nää, hämta hem Notepad ++ inte vanliga notepad och skapa filen med den.
Future
Medlem
Medlem

Inlägg av Future »

Ska jag lägga upp den i en tråd eller ska den upp via någon annat sätt? Ifall något annat sätt, hur då?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Filnamnet får du där peetra pekade (se tidigare inlägg) och skapa en tom fil med det filnamnet du får och lägg filen i <root>
Future
Medlem
Medlem

Inlägg av Future »

Men kan jag bara posta det som ett vanligt forum inlägg eller vart ska jag lägga det?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Försök att glömma forumet och lägg filen i katalogstrukturens huvuddel.... dvs. roten på din webb ... det är en fil som google ska hitta som bekräftar att du är du.
Future
Medlem
Medlem

Inlägg av Future »

Jag måste vara riktigt seg för jag fattar inte vart jag ska lägga den.
Om du klickar på min länk (vid signaturen) så har jag inget mer än forumet på min sida och vet häller inte hur man får mer än bara forumet där.

Ska jag gå in på mitt webbhotell och ändra saker där som har med min sida att göra?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Du har egen ftp-kontakt till servern (webbhotellet)? Om du har det, så skapa en ny fil i ftp-verktyget direkt på servern. Alltså med det exakta namnet som google säger att folen ska ha. Filen ska vara tom. I samma katalog som tex filerna cron.php, report.php, config.php mfl ligger. Det finns inga andra html filer där från förr. Men dit ska den ändå. ;)
Skriv svar