återställning

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
dickvasterasare
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

återställning

Inlägg av dickvasterasare »

Hej,
jag har ett litet problem, jag skulle vilja återställa formuet så att de e som de va från början men vill ha kvar alla inlägg och användare. har gjort backupper via acp och sen installerat hela forumet på nytt men de kommer alltid tillbaka till de gamla efter man återställt backupen.

tack på förhand
dick
Användarens profilbild
MrRaider
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: återställning

Inlägg av MrRaider »

kalla mig noob eller inte men jag hängde inte med i det sista meningen
har gjort backupper via acp och sen installerat hela forumet på nytt men de kommer alltid tillbaka till de gamla efter man återställt backupen.
dickvasterasare
Ny medlem
Ny medlem

hehe de e fel på min svenska :P men de ja mena är att i acp kan man ju göra en säkerhetskopia på forumet och ja har gjort de och sen installerat om hela forumet och sen återställt forumet med säkerhets kopian men får bara tillbaka som de va innan men jag vill återställa forumet och få de till nyskick och ändå ha kvar alla användare och inlägg
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Du måste påta ut inläggen och användarna i sina egna tabeller ur backupen. Jag har tyvärr ingen aning om hur man gör det med en backup tagen via acp.
dickvasterasare
Ny medlem
Ny medlem

det går ju att välja vilka tabeller man vill göra backup på, forumet är i sin helhet uppe och rullar som den gjort tidigare så jag kan väl göra en ny backupp på bara inläggen och medlemarnas tabbeler men vilka är det som dom e?
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Du behöver kategorierna (phpbb_forums), trådarna (phpbb_topics), inläggen (phpbb_posts) och användarna (phpbb_users). Och lite till

Men det är inget jag skulle rekommendera. Exakt vad är det du vill återställa? Det är nog lättare att radera det du vill ha bort istället.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
dickvasterasare
Ny medlem
Ny medlem

behövs inte längre det var en mapp på servern som dykt upp efter en uppdatering av forumet som gjorde att vissa saker inte inte funkade, fick nu bort den mappen så allt funkar som vanligt igen.
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Ja, isåfall så kan vi väl göra det här till en OT-topic då det var en alldeles onödig tråd?! :P Bara så ni vet, jag har fått hjälp med å göra en lottomaskin i php idag!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Hm, kan du förklara lite närmare vad som hände?
När jag läste ditt inlägg kom jag genast att tänka på att du har flyttat forumet och att sökvägen fortfarande är fel efter återställningen.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar