Hjälp med att få igåg Svenskan

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
zdx
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Hjälp med att få igåg Svenskan

Inlägg av zdx »

Hej.

Det är nästan lite pinsamt, men jag är nog halvblind, har läst genom föregående trådar med problemet, men det är något jag uppenbarligen har missat.

Jag har laddat ner sv.zip och kopierat filen till language/sv/

Jag har instalerat språket i ACP /System/Laungage Packs / och det verkar vara rätt,

Men sedan så skrivs det en hel del om att jag någonstans skall ställa in forumet till svenska.
marcus skrev:1. Gå till Administrationspanel (ACP) -> System -> Språkpaket och kolla att den är där, om inte så kanske du lagt filerna i fel mapp. Återkom om det ligger i rätt mapp.
2. Ställ in så att forumet har svenska som språk. ACP -> Allmänt -> Foruminställningar
3. Se till att ställa in svenska som ditt språk, via Kontrollpanelen (UCP).

Lycka till!
/marcus
Detta hittar jag inte.. Var hittar jag det ? Min ACP är på engelska... kan någon vägleda mig lite ?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Hjälp med att få igåg Svenskan

Inlägg av Kjell »

GENERAL -> Board settings -> Default language: :D
Det här gäller för din egen profil: User Control Panel -> Board Preferences -> My language:
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
zdx
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av zdx »

Nu verkar det fungera, men den skiftar till engelska när jag skall logga in i ACP.

Kan jag få den på svenska också ? Hur bär jag mig åt ?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Du kanske har de engelska språkfilerna där?

Kontrollera under SYSTEM --> General tasks --> Language packs
Klicka på Swedish (det är en intern länk, det märker man inte alltid genast. :P) så kan du under "Language entries" välja en av adminstrationspanelens språkfiler, de finns i dropplistan (listrutan) under Admin Language files. Just texten "To administer the board you must re-authenticate yourself." ("För att administrera forumet så måste du verifiera dig själv igen.") finns i filen <forumroot>/language/acp/common.php
zdx
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av zdx »

Jag hänger inte med...... :?

Jag går in i STSTEM --> General stask --> Laungauage pack

Klickar på den länken Swedish.

Jag ser att texten där är översatt till svenska, så då här långt skall det vara rätt.

Och när jag väljer Admin Language files I droplistan under Language entries, så händer det ingenting. Jag väljer Select, men det händer inget. den bara laddar om och börjar på common.php

Vad är det med texten "To administer the board you must re-authenticate yourself" ????
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Det var bara ett exempel på en rad i ACP-filerna, du sa att just den var engelsk, vi kan ju inte veta vad annat som är engelskt. ;)

Det ska inte hända något, när du går dit. Jag tänkte att du snabbt kan kolla om språket är svenska där, och det verkar det ju vara. :) Så nu har jag ingen aning om vad felet är. Jag skulle prova med att "Purge cache" från "General" i ACP. Funkar förbluffande ofta mot diverse fel. ;)
Sen om det inte gör nån skullnad; Ladda upp de svenska acp-filerna igen, fast de verkar finnas där redan. Sen får supportteamet försöka komma med flera lösningar, om det inte lyckas, för mina ideer tar slut där. :(
Skriv svar