Aktiverade autorensning på en del av mitt forum, men blir inte klok på hur detta fungerar
jag har ställt in att trådar äldre än 365 dagar skall raderas, men den raderar vissa inlägg äldre än 365 dagar
så vissa trådar saknar huvudinlägg och endast dom senaste inläggen som inte är äldre än 1 år visas ?
Autorensning ?
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Re: Autorensning ?
Kan du ta en skärmdump på hur det ser ut i inställningarna i ACP?
Ursäkta att svaret dröjde.
Du ska lägga inläggsvisningsålder till 0, så borde det lösa problemet.
Du ska lägga inläggsvisningsålder till 0, så borde det lösa problemet.
Har manuellt rensat bort lite skumma trådar där huvudinläggen försvunnit
har sedan ändrat inläggsvisningsålder till 0, men inte en endaste tråd har raderats
har sedan ändrat inläggsvisningsålder till 0, men inte en endaste tråd har raderats
Jag har inte riktigt koll på varför det kan vara rlevant, men frågar ändå:
Är de gamla trådarna som inte vill gå bort kanske från phpBB2-tid, ifall du konverterat? (Har du fyllt i supportmallen i nån annan tråd eller så, så ser jag det ju därifrån också.
)
Är de gamla trådarna som inte vill gå bort kanske från phpBB2-tid, ifall du konverterat? (Har du fyllt i supportmallen i nån annan tråd eller så, så ser jag det ju därifrån också.
Nix, forumet är startat på 3.0