Title • Index page
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Title • Index page
Tacksam för hjälp.
Jan.
Re: Title • Index page
Sök efter
Kod: Markera allt
// Output page
page_header($user->lang['INDEX']);Kod: Markera allt
// Output page
page_header('din text');Ett alternativ till är att ändra i <forumrot>/language/sv/common.php men har inte kollat om den ändrar på flera ställen i forumet och därför undvek jag det.
'INDEX' => 'Index',Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
på om • Index page är borta.
Tack ska du ha.
Jan...
utf-8 är en kosdättning för språk, skriv "Huvudsida" eller dyigt utan åäö
Du kan se förändringen i webbläsarens fält längst upp (oftast blå ram).
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Okey det gör ingenting om det nu står Online efter titeln.
Jan...
/marcus - kunde inte låta bli att skoja lite...
nu när jag skriver detta står det (phpBB Sverige • Besvara) ovanför länkfältet mitt.
Jan..
Det kan jag med göra ibland... så fortsätt skriv "phpBB Sverige" i alla inlägg, då stiger vi högre upp på söklistorna
Men det verkar inte fungera nu när man söker på Google på "jobba hemifrån" så kommer detta sökord på första sidan det är bra men då står det på Google "Jobba Hemifrån • Information" förut stod det (Jobba Hemifrån • online | tjäna pengar på internet | arbeta hemifrån)
Är det kanske modden jag installerade som ställer till detta??
Advanced Meta Tags MOD' Version 1.0.0
// Output page
page_header('Online | Tjäna Pengar På Internet | Arbeta Hemifrån');
Jan...
page_header('Online | Tjäna Pengar På Internet | Arbeta Hemifrån');Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Jag måste fråga en annan sak hoppas det är okey under denna tråd, jag kollade igenom seo modden jag installerat förut och ser då att jag missat och kopiera denna kod till databasen
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('description_word_count', 150);
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('use_dynamic_description', 1);
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('append_keywords_first', 0);
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('global_keywords', 'replace, these, keywords, with your own, keywords');
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('append_global_keywords', 1);
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('keyword_word_count', 50);
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('use_dynamic_keywords', 1); Jan...
- Bilagor
-
- sql.JPG (25.55 KiB) Visad 9872 gånger
Sedan så klickar du på fliken på högra skärmen "SQL", nu kan du köra den.
min databas vill inte godtjänna koden jag klistrar in i "norddal_phpb1 (63)" och i SQL fliken och kör, skall man inte öppna phpbb_config också provade detta men icke, skall man klistra in hela koden? fick detta fel medelande
Fel
SQL-fråga:
INSERT INTO phpbb_config( config_name, config_value )
VALUES (
'description_word_count', 150
);
MySQL sa:
#1062 - Duplicate entry 'description_word_count' for key 1
SQL säger att du redan har den strängen "Duplicate entry". kolla om du har alla rader.
Du kan köra en rad i taget om du vill, då ska ; vara med i SQL körningen.
INSERT INTO phpbb_config (config_name, config_value) VALUES ('use_dynamic_description', 1);Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Men angående texten på titeln verkar det konstigt när jag klistrat in koden
page_header('Online | Tjäna Pengar På Internet | Arbeta Hemifrån');Kod: Markera allt
page_header('Online | Tjäna Pengar På Internet | Arbeta Hemifrån');Jan...