Hur uppdaterar jag till 3.0.3
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Hur uppdaterar jag till 3.0.3
Re: Uppdaterat till 3.0.3
Men följer man det som följer med vid uppgraderingarna så brukar det fungera, man kan välja mellan att editera själv eller att hämta ett helt nytt paket från phpBB.com.
Backup är bra sak före det man startar något, men alla gör det redan hoppas jag
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Re: Uppdaterat till 3.0.3
Re: Hur uppdaterar jag till 3.0.3
Länken är från http://www.phpbb.com/downloads/olympus.php under
Man måste alltså ladda upp install-katalogen och gå till <forumroot>/unstall. Så följer man bara med å ser till att det inte dyker opp några röda fälr. Laddar ner de ändrade filerna och laddar upp dem igen.[ Automatic Update Package ]
Update package for the automatic updater, containing the changes from previous release to this release. Able to update modified installations without losing these.
For updating boards with modifications.
Peetra.
Kan jag köra den eller?
Du hade inga MOD, om jag kommer ihåg rätt. Jag tror att jag uppgraderade ett omoddat forum 3.0.0 --> 3.0.2 i hoppa-över-stil genom att helt sonika kopiera över hela forumets alla filer med nya filer inkl. install, men utom config.php å sen gick jag till
<forumroot>/install/database_update.php , men gör det inte före nån ur riktiga supportgruppen verifierat att man kan göra så, för jag kommer inte ihåg om det var exakt så jag gjorde.
När jag kommit så långt att jag skall skriva in FTP-uppgifter går jag bet.
Jag har Ipswitch WS_FTP Professional 2007 och använder jag samma uppgifter som där så får jag felmeddelandet: Anslutning misslyckades. Kunde inte ansluta till servern.
Vad gör jag för fel?
/Mika
/marcus
Det gick att göra uppdateringarna 3.0.1 och 3.0.2.
Jag har One.com.
Jag hur ju laddat upp filerna en gång till en "install"-katalog.
Gör jag bara det på nytt, behåller strukturen och skriver rakt av över de gamla filerna?
Vad händer med inställningar och inlägg?
/Mika
Det är de filerna som ligger i mappen "new" jag syftar på.
/Mika
Men du är rätt vag i hur ditt problem ser ut, så jag vet inte hur vi ska kunna räkna ut vad felet är.
/marcus
PS!
Kanske skapa en helt egen tråd och använda vår supportmall, så får du med lite mer uppgifter som hjälper oss.
DS!