Inloggningsproblem

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

mikia
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Inloggningsproblem

Inlägg av mikia »

Hej.
Jag har installerat phpbb och har fått en del medlemmar redan på 2 dygn. Två av dem råkar ut för samma fel när dom loggar in. Jag kan ingenting om php. Dom säger
När jag loggar in så knappar jag som vanligt in både login o lösenord på första sidan.

Normalt brukar jag hamna i indexsidan i forumet. Men sen nån timme tillbaka hamnar jag inte där utan är fortfarande kvar på inloggningssidan (om jag tittar vilka som är inloggade så finns jag där i raden bland de andra).

Jag trycker på mig själv (på mitt alias) o hamnar på ytterligare en inloggningsruta (den som man hamnar i när fel login eller lösenord angivits). Jag loggar in ytterligare en gång o hamnar då i min profil eftersom jag tryckt på mig.. Därifrån kan jag trycka mig vidare till forumet...

Summa sumarum: det ser ut som om jag är inloggad men är det inte

Snurrigt värre o inte var det lätt att skriva ner hur jag gör o vad som är fel, hoppas du förstår i alla fall Mikia.
Kan nån hjälpa mig?
forumet ligger på http://mikrob.com/scrappare/

Mikia
Gud
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Gud »

Har de cookies på?
mikia
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av mikia »

Andra forum med phpBB använder dom utan att detta problem sker. Jag har sett en massa hänvisningar till en cookiesdomän. Kan detta spela? Jag har 50 användare och det är 2 stycken som har detta problem.

Mikia
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

deras datorer måste toligen stängt av alla kakor som finns :? Du får nog be dom ändra inställningar så att datorn kan äta kakor igen :)
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
mikia
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av mikia »

Nej dom har inte stängt av alla "kakor". Sorry att göra dig besviken.

Däremot har ett annat problem uppstått. När dom (användarna) försöker logga in sig på forumet via en annan server genom en frame (låter snurrigt men ni förstår nog) så får dom ett felmeddelande som lyder:
PHP has encountered an Access Violation at 01940AFD
Jag får inte det när jag provar det hela. Men en kommer in, men har sedan detta felmeddelande på varje sida längst ner på sidan utanför den yttersta gråa ramen.

Sen är det fortfarande folk som loggar in, men fortfarande är utloggade men ser sig själva som inloggade på "vilka som är inloggade listan". Då klickar dom på profil och loggar in och kan sen via det komma in i forumet. Men då är allting markerat som läst fastän dom inte har läst allt.

Vore skönt om man kunde få lite mer seriöst svar än att dom måste ha stängt av alla kakor. Flera av dessa har rensat cookies foldern, cachen, stängt ner och öppnat fönster igen. En har problem med IE men inte med Netscape.

Jag har satt cookie-domän, bytt namn på cookien och då funkar för fler än tidigare, men som sagt inte för alla.

Mikia
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

hmmm... forumet verkar gilla mig *inte* skulle registera mig, men når ej index sidan pga. detta:

Kod: Markera allt

Warning: odbc_connect(): SQL error: [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Cannot open database requested in login 'mikerob_com'. Login fails., SQL state 37000 in SQLConnect in d:\64.49.225.50\scrappare\db\mssql-odbc.php on line 54

Warning: odbc_error(): supplied argument is not a valid ODBC-Link resource in d:\64.49.225.50\scrappare\db\mssql-odbc.php on line 377

Warning: odbc_errormsg(): supplied argument is not a valid ODBC-Link resource in d:\64.49.225.50\scrappare\db\mssql-odbc.php on line 378
phpBB : Critical Error 

Could not connect to the database 
känns nästan som om den vill hämta något från en D:\ disk och inte från nätet

edit, nu kom jag in :roll: jaja skummt :?
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Skriv svar