Söker moddar
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Söker moddar
Jag vill under en specifik grupp ha ett formulär där man är tvungen att fylla i vissa uppgifter för att kunna posta en
tråd? Som till exempel, bilmärke, regnummer, motorkod o.s.v.?
Går det att i samma formulär ha en bockruta (förutom den som ligger i botten) där den som skriver kan kryssa i ifall han vill ha meddelande om när tråden uppdateras?
Går det att ställa in så att en grupp av användare får mail så fort någon postar en ny tråd i ett visst ämne?
Finns en modd som hanterar ärenden där olika status kan anges på dessa, typ Väntar svar, Avslutad eller Åter till frågeställaren?
Re: Söker moddar
Jag tror inte att det finns ngt sådant.
Men prova följande, du kanske kan "missbruka" dem till ngt liknande:
http://www.oxpus.de/phpBB/hacks_list.php
User Knowledge (1.0.0)
Mod Requests Todolist (1.2.0)
Ladda hem dem. Beskrivningen är även på engelska.
/Holger
seinso skrev:Är det nån som har koll på ifall det finns moddar som löser följande problem?
Jag vill under en specifik grupp ha ett formulär där man är tvungen att fylla i vissa uppgifter för att kunna posta en
Går det att i samma formulär ha en bockruta (förutom den som ligger i botten) där den som skriver kan kryssa i ifall han vill ha meddelande om när tråden uppdateras?
Går det att ställa in så att en grupp av användare får mail så fort någon postar en ny tråd i ett visst ämne?
Finns en modd som hanterar ärenden där olika status kan anges på dessa, typ Väntar svar, Avslutad eller Åter till frågeställaren?
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!
Dessutom får jag lite struktur på datat som jag kan använda till sökningar senare.
Jag är för övrigt inte den som fixar pillandet med moddar och sånt utan bara den som ska försöka hitta ett bra forum som vi kan använda. Jag var in på oxpus och surfade lite men det är för djupt för mig. Dessutom är det mesta på tyska vilket gör att jag kör vilse.