Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
På PhpBB 3.0.0 när jag skapar en huvud kategori och en under kategori sen så visas dom inte på forumet, det står "Det finns inga forum" eller något sånt ! Svara så snart så möjligt, så länge håller jag på med mitt forum på PhpBB 2.0.0
1) Gå till ACP -> KATEGORIER
2) Fyll i fältet "Välj skapa ny kategori" och klicka.
2) Välj Huvudkategori (det här är bara en kategori som håller samman underkategorier).
3) Ställ in behörigheter på gruppnivå.
4) Gå tillbaka till den huvudkategori du nyss skapade.
5) Fyll i fältet "Välj skapa ny kategori" och klicka.
6) Välj kategori (det här är en kategori som trådar skapas i).
7) Ställ in behörigheter på gruppnivå.
Klart.
Om du tittar på Kategorier så har du möjlighet att kopiera behörigheter från annan kategori, för att snabba upp det hela.
Vad är det jag gör fel nu när jag skapar logga in kolla på min sité med forumen dom visas ej (en annan sité som jag gjorde för att jag ville ha PhpBB 3.0.0 istället för PhpBB 2.0.0, logga in med användarnamnet och lösen ordet som jag skickade till dig innan på http://www.zelda.forumportal.se, jag skaradera http://www.zelda.webbland.se sen.
Samma problem som du löste för mig innan, lös det åt mig igen fast på www.zelda.forumportal.se, logga in med användarnamnet och lösenordet som jag gav dig innan ! Få forumen at visas !
Nu var du snabbare än jag se mitt senaste inlägg (bilderna), du har missat behörigheterna på forumet.
Jag har ändrat dom först kategorierna, det är bara att titta på dom, så borde du klara av att fixa det hela på egen hand
Rekomenderar också en uppgradering av språkfilerna, så vi pratat om samma sak.