Medlemslistan har försvunnit...
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Medlemslistan har försvunnit...
Jag modifierade dessa filer så att icke medlemer inte ska kunna se medlemslistan och profiler:
-viewtopic.php
-memberlist.php
-groupcp.php
-profile.php
-search.php
Tydligen som fungerar inte det hack...eftersom inga medlemmer som är inloggad kan se medlemslistan.
Eftersom många vill ha tillgång till medlemslistan så kopierade jag bara över originalfilerna som ligger i phpbb katalogen till servern igen, men till min store förvåning så händer absolut ingenting efter att jag kopieret över original filerna.
Medlemslistan förblir otillgänglig...vad tusan ska jag göra?????
Varför i helskotta fungerar inte detta när original filerna är på plats?
hm.....
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Medlemslistan länker inte till något
Nu är frågan vilken fil är det som innehåller länken.
Jag måste av misstag ha raderat bort något i den filen...eftersom länken bara består av http://www.bbbb.se/forum....alltså ingen "memberlist.php".
trodde länken fanns i Overall header men det gör den alltså inte utan den innehåller bara bilden som finns bredvid länken.
Men vad heter sidan som innehåller länken till medlemslistan?
Tackar för det Holger
Trodde faktiskt katalogen var i original skick men det var den alltså inte.
Man modifierar så mycket filer hit och dit så men vet knappt vad man gör till slut.
Rent intresse: hur gör ni andra?
/H
Ingen support via PM!
Det är bara det att det finns en jäkla massa av dessa nu på alla möjliga ställen där MOD katalogerna finns. Speciellt nu efter att jag försökt få igång en räknare med MYCKET kvali... hjälp.
Jag lider fortfarande av Härdsmälta ell.hjärnsmälta efter alla försök med ändringar i olika filer. Så man får ta en hel backup av hela alltet
/Christer
Jag ersätter alla filerna i huvudmappen efter det att modden fungerar felfritt. Så jag har inte original/produktionsfilerna på en massa olika ställen.musher skrev:Ungefär som du, men andra ord, ORG och ORG/Ändrad.
Det är bara det att det finns en jäkla massa av dessa nu på alla möjliga ställen där MOD katalogerna finns.
/H
Ingen support via PM!