Kategori problem :(

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
bangen
Medlem
Medlem
Svar: 0

Kategori problem :(

Inlägg av bangen »

Hallå allihopa.

Skaffade mig nyss ett phpbb3 forum. Har nu tagit och hämtat sv language pack och också en ny design.
Nu när jag skulle börja fixa kategorier och sådant så kommer det ett problem. När jag väl är inne på första sidan och klickar på en av kategorierna så kommer jag bara till en grå sida? Detta händer med alla kategorier jag har försökt med. Vad kan vara felet?
Detta händer också när man vill in på faq och sök i menyn. Förut hade jag också problem med att kunna registrera en ny användare.

Addressen till sidan är http://www.360forumet.web44.net

Tack, Bangen
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: Kategori problem :(

Inlägg av Gustav »

Har gjort ett konto för att kolla... Du har rätt där... Likaså med PM och vissa inställningar i UCP... Kan du lägga till subsilver som standard?
bangen
Medlem
Medlem

Inlägg av bangen »

Du har en poäng där. När jag har subsilver så fixar sig allt. Men om jag fortfarande vill ha det 360 temat till ett 360 forum då? Vad gör jag då?
bangen
Medlem
Medlem

Inlägg av bangen »

bangen skrev:Du har en poäng där. När jag har subsilver så fixar sig allt. Men om jag fortfarande vill ha det 360 temat till ett 360 forum då? Vad gör jag då?
Nä, nu är det så igen. Förlåt för att jag gör så många inlägg. Någon som vet varför detta händer? Kan det vara för att jag har ett dåligt webhotell? Jag har i alla fall 000webhost som det.
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

Är det något med stilen? Är den till för phpBB2?
bangen
Medlem
Medlem

Inlägg av bangen »

alvedon skrev:Är det något med stilen? Är den till för phpBB2?
Jag vet faktiskt inte. Subsilver som var där från början verkar ju också ha detta problemet.
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

Är du nybörjare? Annars kan du ju ta dig en titt i databasen och se om du kan hitta något...
bangen
Medlem
Medlem

Inlägg av bangen »

alvedon skrev:Är du nybörjare? Annars kan du ju ta dig en titt i databasen och se om du kan hitta något...
Ja, jag är väl en nybörjare. Började fixa med detta igår kväll :lol:
Men vad menar du med databasen? Var finns den?
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

På ditt webbhotell... Men eftersom du är nybörjare kan jag inte rekommendera dig till att leta i den...
bangen
Medlem
Medlem

Inlägg av bangen »

Ok, men finns det ingen snäll själ, kanske en administratör här, som kan hjälpa mig? :cry:
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

bangen skrev:Ok, men finns det ingen snäll själ, kanske en administratör här, som kan hjälpa mig? :cry:
Jag är ingen administratör men jag kanske kan hjälpa dig :D Kan du ge mig admin-rättigheter på forumet?
bangen
Medlem
Medlem

Inlägg av bangen »

Hmm, så långt är jag nog inte beredd att gå. Inte illa menat, men jag känner inte dig.
Gustav
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Gustav »

bangen skrev:Hmm, så långt är jag nog inte beredd att gå. Inte illa menat, men jag känner inte dig.
Helt lungt! Men då vet jag faktiskt inte...
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

1) Ta en backup på <forumrot>/config.php
2) Ladda upp nya filer ttll <forumrot> och <forumrot>/includes förutom <forumrot>/config.php, du hittar dom i original filen från phpbb.com.
3) prova nu.

En vit sida tyder på att det är fel i koden, det kan ligga skräptecken eller dylikt i den, och det lättast är att göra som jag beskrev om man inte ska felsöka så som man kan få göra när man har en mod.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
bangen
Medlem
Medlem

Inlägg av bangen »

Tack så mycket Kjelle :)
Men när jag fixade forumet använde jag mig av fantastico i cpanel på mitt webbhotel. Så jag ska nog testa att installera om allt. Hade inte hunnit fixa och ändra inställningar på forumet i alla fall.

Tack alla som hjälpt mig! Återkommer om fler problem dyker upp ;)
Skriv svar