Snabbsvarsfunktion

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Användarens profilbild
Element_Five
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Svar: 0

Snabbsvarsfunktion

Inlägg av Element_Five »

Hur inkluderar jag en snabbsvarsfunktion i mitt forum? Sett att det finns i andra forum men inte något som finns med i vanillaversionen utan det måste vara en modd eller liknande antar jag?
Skrivbordsgeneralen - ett mognare spelforum.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Snabbsvarsfunktion

Inlägg av tumba25 »

Ja, det kräver en MOD. Ex: Evil Quick Reply, det finns minst en till som är under utveckling. Men det är den enda som är validerad hittills.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
Element_Five
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Element_Five »

Tack för bra och givande svar som vanligt!

Kommer signaturen med i denna snabbsvarsfunktionen? Vet att det varit trubbel med sånt tidigare.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Den modden ska vara ganska enkel. Vet inte om den tar med signaturer men det borde den göra. Testa och berätta sen.

Den modden jag har använt som utgångspunkt själv är Advanced Quick Reply 0.3.0, men den senaste versionen av den är för phpBB 3.0.RC4 och den krävde lite arbete har jag för mig.

/J
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
Element_Five
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av Element_Five »

Jo den är enkel absolut, men damn hade precis gjort klart allt sen insåg jag att knapparna som medföljde inte fanns för den stil jag har och enbart på engelska. Får försöka själva skapa en snabbsvarsknapp, blir en lång natt hehe.
Användarens profilbild
Da^MsT
Medlem
Medlem

Inlägg av Da^MsT »

Element_Five skrev:Jo den är enkel absolut, men damn hade precis gjort klart allt sen insåg jag att knapparna som medföljde inte fanns för den stil jag har och enbart på engelska. Får försöka själva skapa en snabbsvarsknapp, blir en lång natt hehe.
Har knappar om du fortfarande behöver.
:stefan:
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av :stefan: »

Installerade just Quick reply for phpBB3 och den funkar kalas. Dock har den inte någon toggleknapp utan är synlig hela tiden. Smaksak för min del.

Skillnaden mot exempelvis Evil Quick Reply (som jag aldrig fick att funka?) är att denna dyker upp i ACP där man kan ställa in lite som man vill, om man vill ha smilies och så vidare.

Lite att pilla med när man installerar, men väl värt det. :D
Skriv svar