Registrering av medlemmar som måste godkännas av Admin -LÖST
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Registrering av medlemmar som måste godkännas av Admin -LÖST
Hejsan!
Jag har, som total nybörjare, installerat RC7 samt det svenska språkpaketet som vårt klubbforum (under utprovning).
Undrar om det går, utan att använda MODdar, att göra så att medlemmar måste godkännas av Admin el. motsv. innan de kan nå forumen. Jag kan ju rensa bort medlemmar som inte är önskade, men då har ju dessa redan kunnat se de öppna delarna av forumet.
Tips & ideér kring detta mottages tacksamt. F.ö. så var installationen busenkel och jag tackar alla här som har arbetat med översättningen!
/hans
Jag har, som total nybörjare, installerat RC7 samt det svenska språkpaketet som vårt klubbforum (under utprovning).
Undrar om det går, utan att använda MODdar, att göra så att medlemmar måste godkännas av Admin el. motsv. innan de kan nå forumen. Jag kan ju rensa bort medlemmar som inte är önskade, men då har ju dessa redan kunnat se de öppna delarna av forumet.
Tips & ideér kring detta mottages tacksamt. F.ö. så var installationen busenkel och jag tackar alla här som har arbetat med översättningen!
/hans
Senast redigerad av Hans_P den 2007-10-16 14:05, redigerad totalt 1 gång.
Hmm, jag har inte den inställningen... "Närmaste" alternativ är det översta i panelen;
Kontoaktivering:
Detta avgör om användare har omedelbar åtkomst till forumet eller om verifiering krävs. Du kan också inaktivera nya registreringar helt.
Här har jag att välja på Inaktivera eller Ingen, av vilka Ingen är vald som standard.
Skall jag välja Inaktivera?
/hans
Kontoaktivering:
Detta avgör om användare har omedelbar åtkomst till forumet eller om verifiering krävs. Du kan också inaktivera nya registreringar helt.
Här har jag att välja på Inaktivera eller Ingen, av vilka Ingen är vald som standard.
Skall jag välja Inaktivera?
/hans
Är det verkligen så?
Kanske jag har fler alternativ för att vi har det här moddet?
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 9&t=580108
Nån som vet mer får igen hjälpa till.
Om du väljer ingen, så kan man inte registrera sig.
hälsnoingar Peetra.
http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 9&t=580108
Nån som vet mer får igen hjälpa till.
Om du väljer ingen, så kan man inte registrera sig.
hälsnoingar Peetra.
Jag har RC7 och har alternativet Peetra pratar om i min kontrollpanel.
Jag har 4 alternativ vid kontoaktivering. Inaktivera, Ingen, Av användaren och Av administratör.
/J
Jag har 4 alternativ vid kontoaktivering. Inaktivera, Ingen, Av användaren och Av administratör.
/J

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Helskumt! Jag loggar in som Admin och har bara de 2 alternativ som angavs ovan. Och jag har inte gjort några som helst förändringar (vad jag vet) som kan ha förändrat detta, gav just användare Admin fullständiga administratörsrättigheter men det gjorde ingen skillnad...
Skall jag kanske PMa uppgifter till någon (pålitlig) av er som kan ta sig en titt?
/hans

Skall jag kanske PMa uppgifter till någon (pålitlig) av er som kan ta sig en titt?
/hans

Aha...
Lösningen är med andra ord:
För att de två senare valen ska fungera måste möjligheten att skicka e-post vara påslagen. Den går att stänga av, och under installationen får man en fråga om den ska vara påslagen (och med vilken metod den ska skicka ut e-post).
Tack Hans för din research, som leder fram till att detta forum är mer komplett avseende "hur man gör".
/marcus
Lösningen är med andra ord:
För att de två senare valen ska fungera måste möjligheten att skicka e-post vara påslagen. Den går att stänga av, och under installationen får man en fråga om den ska vara påslagen (och med vilken metod den ska skicka ut e-post).
Tack Hans för din research, som leder fram till att detta forum är mer komplett avseende "hur man gör".
/marcus
Ha, nu lärde jag mig något nytt
Har inte sett det förut, det har bara gått av bara farten när jag installerat och då är det något som har blivit naturligt att slå på.
Tackar Hans_P
Har inte sett det förut, det har bara gått av bara farten när jag installerat och då är det något som har blivit naturligt att slå på.
Tackar Hans_P
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!