Integrera med egen sida

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

krille1983
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Integrera med egen sida

Inlägg av krille1983 »

Hejsan!

Är en nybörjare på forum överhuvud taget, men har fastnat för phpBB. Har installerat det och börjat leka runt lite. Men har lite frågor när det gäller att integrera forumet till min egen sida. Har på sidan en "main" div där innehållet till dom olika sidorna byts med hjälp av php include. Kan jag på något sätt göra så att forumet kan synas i den diven precis som vilken sida som helst?

Vill helst inte göra det med iframe.

Skulle även vilja ha med antlaet användare, inloggning mm på min egen sida.

Uppskattar all tips på vägen! :D

förresten, flytta gärna inlägget ifall jag postade på fel ställe.

MVH
\Kristoffer
krille1983
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av krille1983 »

ingen som har någon aning?

vet inte om jag förklarade så bra sist, så jag lägger till lite info :D

Har iaf en sida uppbyggd med divar, navigation till vänster och längst upp. sedan så visas olika sidor i den stora "main" diven med hjälp av php include.

vill altså med kunna öppna forumet som en egen sida i den diven. Känns något dumt att börja använda iframe då, eller är det enda lösningen?

Har sökt runt både här och på engelska forumet men hittar som ingen information. Har provat diverse portaler men det känns lite överdrivet.

Tacksam för svar!
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Du använder vanlig frame vad jag kan se, om du minskar bredden på menyframen och stoppar in forumet under din main frame så funkar det.
Kör själv frame. Om det ska funka måste du ändra i en del php filer.
index.php target="_blank" till index.php target=" "
Det är bara att söka i filerna efter target="_blank" så ser du själv vart du borde ändra. Alla menyval går också att flytta om man vill, det är lite mer bök.
Sedan kan du ändra i *.pl filerna för att få samma bakgrund som du redan har.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
krille1983
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av krille1983 »

du tittade på http://www.kltech.se ? Den sidar använder inga frames. helt uppbyggd med divs och inga tabeller. Nu är det dock inte på den sidan forumet ska användas :wink:

Har provat lite olika lösningar, och för tillfället så verkar iframe, eller göra om overall_header.tpl så man får all navigation ovanför forumet vettigast. Inte för att jag vill göra så men.
Skriv svar