Låsa Gäst användare.

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

engud
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Låsa Gäst användare.

Inlägg av engud »

Tja har säkert bara missat det men jag hittar verkligen inte vart man tar bort så att det inte går att använda gäst användarkonto på sidan.
Användarens profilbild
guerillaman
Medlem
Medlem

Inlägg av guerillaman »

Du kan alltid styra varje forum via administrationspanelen. Dvs välj Forumadmin/Rättigheter - därifrån kan Du välja om endast registrerade skall kunna läsa, posta, ändra osv (man kanske vill ha olika för olika forum/trådar).

Hoppas att detta löser ditt problem, i annat fall kan jag gärna förtydliga detta samt ge dig andra lösningar om nödvändigt.

PS! Försök alltid att lära Er "allt" om administrationspanelen och alla inställningar - det kommer att underlätta mycket för Er i framtiden. Det mesta går att läsa sig till - i annat fall finns ju detta underbara forum. :)
engud
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av engud »

Jo jag har letat i administationspanelen, MEN jag hittar inte någon text där det står"tillåt gäster" eller liknande.
Användarens profilbild
guerillaman
Medlem
Medlem

Inlägg av guerillaman »

engud skrev:Jo jag har letat i administationspanelen, MEN jag hittar inte någon text där det står"tillåt gäster" eller liknande.
1. Gå till administrationspanelen
2. Under "Forumadmin" finner Du "Rättigheter", klicka på den.
3. Välj därefter ett forum att administrera.
4. Välj sedan exempelvis "Registrerad [dold]" för att göra så att bara registrerade kan se forumet. Engelska termen "Registered [hidden]"
5. Klicka på "Skicka"
Nu kommer gäster inte kunna se just det forumet, gör därefter likadant med alla forum.

Ett annat alternativ är att ta avancerade inställningar, då kan man välja mer alternativ. Dock tror jag att detta räcker för Dig?

Hoppas att detta hjälper Dig.
Skriv svar