Alltså kan val av webbhotell vara avgörande för om man igång sitt forum eller inte?Holger skrev:mysql och PHP kan köras på Windows-server och på Unix-server.
På Windows-server fungerar inte CHMOD.
Det är i "Egenskaper" du ska se efter.
Vad är det för FTP-program du använder?
/Holger
Unix, Windows och CHMOD
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Unix, Windows och CHMOD
Från en annan tråd:
Du går in på ditt FTP-konto, och går in i mappen du har forumet i, har du en undermapp där går du in på den med.
Vänsterklicka på config.php och klicka på egenskaper. Se till att alla rutor i den vita delen är ibockade.
Nu går du in på http://www.dindomän.com/phpBB-2.0.19/ph ... nstall.php (byt ut http://www.dindomän.com till din domän) och fyll i uppgifterna.
Notera! Om du lägger upp saker precis som det var när du laddade hem det så ser det ut som ovan, men om du lade filerna till forumett någon annanstans går du givetvis in i den mappen.
Inget aprilskämt, lovar!
Vänsterklicka på config.php och klicka på egenskaper. Se till att alla rutor i den vita delen är ibockade.
Nu går du in på http://www.dindomän.com/phpBB-2.0.19/ph ... nstall.php (byt ut http://www.dindomän.com till din domän) och fyll i uppgifterna.
Notera! Om du lägger upp saker precis som det var när du laddade hem det så ser det ut som ovan, men om du lade filerna till forumett någon annanstans går du givetvis in i den mappen.
Inget aprilskämt, lovar!
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst



