Profilsidan
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Profilsidan
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Men det kräver lite kunskap om den databas man kör, om PHP och om hur phpBBs templatemotor fungerar (inkl. kunna XHTML).
Just nu hinner jag inte beskriva så jättenoga hur du gör... men jag kanske kan skriva ihop det lite längre fram...
Enkelt:
1. Skapa ett nytt fält i databasen med typen "text" eller så... något som kan lagra en större text (säg max 1000 tkn).
2. Gör så att profile.php hämtar in detta fält... (Testa först genom att lagra något på ditt eget konto manuellt genom din databashanterar). Kolla efter den SQL-sats som används för att hämta upp data till profile när man har "mode=viewprofile".
3. Skapa en templatevariabel som sedan kan visas i templaten. Se inlägg om hur mitt svar om hur man lägger till länk till hemsidan på alla sidor... (återkommer med länk dit).
4. Ändra i profile_view_body.tpl så att den har ett fält i tabellen som kan visa det som du lagrat i punkt 3.
5. Ändra i också så att man i sin "profilhantering" kan ändra i denna data.
(Ungefär samma sak som i punkt 2-4 i filerna profile.php och profile_add_body.tpl [Denna templatefil hanterar både när man vill uppdater och när man registrera en profil]).
Hoppas du kan lösa det själv, efter denna kortfattade info om hur man kan göra det hela....
Om inte, jag kommer att återkomma i ämnet (om jag inte tappar bort tråden...
/marcus