Forumets adress

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

Dennis_H
Medlem
Medlem
Svar: 0

Forumets adress

Inlägg av Dennis_H »

Går det att göra så att när man skriver in en adress t ex www.???.se så länkas det vidare till kanske då ???.inventforum.com eller vad det nu kan vara?

På så sätt blir det lite enklare att hitta forumet samt komma ihåg det.

/Dennis
Mucka inte med en elektriker, för de har många kontakter!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Javisst.
Du kan ju alltid lägga in en index.html-fil som vidarebefordrar besökaren till ???.inventforum.com automatiskt.
Vissa företag som erbjuder www-adresser BILLIGT tillåter bara att adressen pekas till en annan.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Dennis_H
Medlem
Medlem

Inlägg av Dennis_H »

Så det är alltså inte gratis?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

En www.???.se-adress är inte gratis, nej.
Men om du skaffar konto hos ett webbhotell så behöver du inte ???.inventforum.com längre, då kan du ju köra forumet på dit eget konto på webbhotellet.
Titta på priserna hos b-one.net ...

EDIT:
Jag var förresten just inne på inventforum.com och tittade. Deras sajt verkar ändra språk beroende på varifrån man kommer (vilken inställning webbläsaren har). Tyskan de använder är en automatisk översättning av något dåligt översättningsverktyg (babelfish.altavista.com eller dylikt).
Jag kan bara rekommendera att du skaffar ett riktigt webbhotell!
Dessutom är jag mycket osäker på vilka möjligheter du har att förändra dina filer hos inventforum.com. Har du FTP-tillgång där?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
awn
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av awn »

Gå in på http://www.dot.tk så får du ett falskt domän [www.vadduvill.tk], det enda de kräver är en giltig e-post och en besökare var 90 dag... Men tydligen har de lagt in en liten reklamremsa över folks sidor, i alla fall min. :(
Dennis_H
Medlem
Medlem

Inlägg av Dennis_H »

Ni är verkligen så hjälpvilliga här inne, tack!

Jag förstår inte riktigt vad du menar, att de gör reklam dock. Är inte det positivt att de reklamerar för ditt forum? Då kommer ju fler dit, eller tänker jag fel?

Edit: Varför skall man ge ut så mycket information om sig själv, t ex min adress. Det gillar jag inte riktigt.
awn
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av awn »

Jag vet inte... Men jag fejkade den, - de kan inte kolla upp mig för jag hade en dold dator.
Men tro mig, du får en domänailas och fem mailailas... Jag har aldrig haft problem med dem.
Fast i och för sig har de inte uppdaterat sidan på länge, de bara skickar runt mail att om man känner sig manad ska man betala. :P

I "reklamen" står det att domänet är från dem.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Dennis_H skrev:Jag förstår inte riktigt vad du menar, att de gör reklam dock. Är inte det positivt att de reklamerar för ditt forum? Då kommer ju fler dit, eller tänker jag fel?
De gör naturligtvis inte reklam för DIN sajt!
Dennis_H skrev: Edit: Varför skall man ge ut så mycket information om sig själv, t ex min adress.
Gissa! De samlar adresser för spam ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
awn
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av awn »

Din hempost fejkade jag, och de verkar inte bry sig, men ja, de spammar e-mailen.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Hos email-tjänsten GMX måste man också ange hemadress. Den kollar de stickprovsmässigt. Mitt konto stängdes av två gånger för att jag angivit fel adress (första gången fejkade jag, andra gången glömde jag att ändra den efter en flytt).

För att få tillbaka kontot var jag tvungen att skicka en kopia på legitimation via posten.

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
awn
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av awn »

Jo, men sannolikheten med att dot.tk skickar brev till mig är liten, då jag fyllde i "Västergötland", de stavar det "V?sterg?tland". Så de skulle nog inte komma fram... Har ett Ö och Ä i min gata så när jag skriver den [**ö****ä***] skriver dom den [**?****?***].

Så det brevet kom nog inte fram...

Glömde jag att skriva att det är en engelsk tjänst?
Dennis_H
Medlem
Medlem

Inlägg av Dennis_H »

Så du tycker att jag skall lämna ut en fel adress?

Det är en sak jag inte förstår,

Var finns reklamen där domännamnet kommer att synas. Står det på forumet/hemsidan någonstanns eller är det inne på Dok.tk det syns?
awn
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av awn »

Om du har använt passagen fattar du vad jag menar. Men till skillnad från Passagen står det lite om DotTK, men det kan du ta bort, har jag lärt mig av en som också använder DotTK.

Det är en tävling om att vinna en T-shirt, som du deltar i genom reklamen.

För att slippa reklamen (du missar tröjan men det kvittar antar jag), loggar du in.
Sen klickar du på "min marknadsföring". Sen väljer du ditt domännamn, och klickar på "CONTINUE >>".
Sen scrollar du ner till "No thanks-rutan" och bockar i den. Klicka på "CONTINUE".
Klart!
Dennis_H
Medlem
Medlem

Inlägg av Dennis_H »

Jag har fixat ett dot.tk domännamn till mitt forum nu, men varje gång någon skapar ett inlägg i ett forum, så syns ju det genom att någonting lyser eller liknande. För att man skall få det till att slockna, måste man ju läsa det nya inlägget, eller hur?

Men även om jag går in och läser det skrivna inlägget, så försvinner inte den "lampan". Det är lite störande tycker jag, men om jag går in på den vanliga adressen igen, så slockanar "lampan" efter jag läst de nya inläggen.

Jo, var kan man enklast skaffa ett webbhotell?
Dennis_H
Medlem
Medlem

Inlägg av Dennis_H »

Finns det domäner som är som gjorda för forum?

Jag skulle nu vilja skaffa ett www.???.se domän. Var får jag tag i det billigasat och bäst?
Skriv svar