Funkar inte?## Instructions for use: to create a subforum, simply go to your admin panel->Forum Admin->Management.
## From there, click on the "Edit" link next to a forum, and select the parent (main) forum from the
## "Category / Forum" dropdown box.
Underforum, subforum
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Jaha, var det så simpeltHolger skrev:Funkar inte?## Instructions for use: to create a subforum, simply go to your admin panel->Forum Admin->Management.
## From there, click on the "Edit" link next to a forum, and select the parent (main) forum from the
## "Category / Forum" dropdown box.
Senast redigerad av Edman den 2006-01-19 18:04, redigerad totalt 2 gånger.
Du vet möjligtvis inte vart man ändrar texten "Subforums" som hamnar under Överforumet till "Underforum" ? Eller hur man tar bort alla de länkar som hamnar där, blir snyggare utan dem!
Mvh Björn
EDIT:: Nu buggade skiten till rejält! Postade en tråd i ett subforum, och då fick jag först en massa felmeddelande när jag skulle klistra den, sedan ändrades utseendet helt och subforumet kom 2 gånger på raken.
Titta under Marknad/Mopeddelar för att spana in problemet!
För att förhindra sånt här i framtiden skulle jag vilja ha borta "Nytt ämne"´s-knappen när man är i ett subforum, vet du hur man fixar detta?
Mvh Björn
EDIT:: Nu buggade skiten till rejält! Postade en tråd i ett subforum, och då fick jag först en massa felmeddelande när jag skulle klistra den, sedan ändrades utseendet helt och subforumet kom 2 gånger på raken.
Titta under Marknad/Mopeddelar för att spana in problemet!
För att förhindra sånt här i framtiden skulle jag vilja ha borta "Nytt ämne"´s-knappen när man är i ett subforum, vet du hur man fixar detta?
Har nu valt att ta bort alla underforum, trivdes helt enkelt inte med det! Men jag får fortfarande felmeddelande när jag skall flytta, ändra, låsa en tråd, detta gäller hela forumet, oavsett var..
Felmeddelandet är följande:
Av meddelandet att döma så saknas något i databasen, right?
Felmeddelandet är följande:
Kod: Markera allt
Could not insert data into logs table
DEBUG MODE
SQL Error : 1146 Table 'qcwkzupu_proscoot.phpbb_logs' doesn't exist
INSERT INTO phpbb_logs (mode, topic_id, user_id, username, user_ip, time) VALUES ('move', '2', '3', 'eLik', '53e270f6', '1137769518')
Line : 52
File : functions_log.phpMed en MOD som jag inte använder, den finns inte med i Easymod´s history. MODen heter "Log actions mod", men jag kan faktiskt inte minnas att jag har denna installerad. Denna mod lade till includes/functions_log.php men phpbb_logs finns inte med då jag söker efter det i installationanvisningen.Holger skrev:Japp, med vilken modd installerades phpbb_logs och lades functions_log.php till?
Antar att det är här skon klämmer, får nämligen upp följande fel när jag försöker köra updaten:Holger skrev:Se till att köra databas-uppdateringen för den modden, även om du inte använder den (längre).
phpBB : Critical Error
Could not connect to the databaseMvh Björn
Jag körde den enligt installationsanvisningarna i root.Holger skrev:Var körde du log_actions_db_update.php
I rooten eller i /install/?
Kolla om det finns manuella instruktioner för DB-uppdaten också.
you must update your database manually by
## copying the log_actions_db_update.php file in your phpBB
## root directory, execute it with your navigator and after,
## delete it.Kod: Markera allt
if you install this MOD manually or using an
## alpha release of EM, please run this file NOW, before
## editing phpBB files by EM or manually!!!
## Otherwise, you may have an error message during your next connection.Trodde jag löst problemet genom att ta bort alla ändringar gjorde för log_action_mod. Kunde nämligen radera inlägg, och på så sätt radera en tråd.
Men när jag försökte låsa en tråd fick jag följande felmeddelande:
Kollade igenom modcp.php men kunde inte hitta något fel. Kan man på något sätt söka på rader? Vore ju lätt att hitta rad 529 isf och sedan kolla felet.
modcp.php kan ni ladda ner Här
install.txt kan ni ladda ner Här
Tack på förhand!
Men när jag försökte låsa en tråd fick jag följande felmeddelande:
Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /home/qcwkzupu/public_html/forum/modcp.php on line 529modcp.php kan ni ladda ner Här
install.txt kan ni ladda ner Här
Tack på förhand!
Hej, WickeD kör ett Plus forum här: http://www.bikersite.se
Plus är ett vanligt forum med en MASS moddar och extra funktioner. Många säger att det är instabilt.
Prova ett av de nämnda Simple Subforums-hacken istället.
Plus är ett vanligt forum med en MASS moddar och extra funktioner. Många säger att det är instabilt.
Prova ett av de nämnda Simple Subforums-hacken istället.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Ingen support via PM!