Det var lite rabalder när min "forumsprovider" (gratis hosting...) stängde av mig som admin men det har löst sig, jag har nu en fundering kring att byta till ett vettigt webhotell i stället.
Det är nämligen såhär att mitt forum har hamnat VÄLDIGT bra till (överst) på Yahoo-sökningen och det vill man ju inte bli av med
För ett år sedan då jag startade forumet diskuterade jag "bottarna" som hela tiden låg och surfade forumet. Så nu hittade jag (?) på verbet "botta".
De som jag då diskuterade med tyckte att det går väl lika bra att stänga av möjligheten för robotarna att söka igenom forumet, jag minns inte av riktigt vilken anledning det var.
Men nu visade det sig ju att det gjort väldig nytta (jag har inte gjort ett dyft själv för att boosta sökningen på sökmotorerna). Och det har märkts en markant uppgång i antal besökare på sista tiden (från nästan ingen alls i början till några per dag åtminstone). Exakt när forumet hamnade så bra till på Y! vet jag inte, har inte lagt nämnvärd möda på forumet under året som gått.
Så den mer eller mindre konkreta frågan är nu: om jag byter till en annan (seriös) webadress, hur lång tid tar det för "bottarna" att göra om hela spektaklet ALTERNATIVT går det på något enkelt sätt att anmäla till ex vis Yahoo att forumet har ny adress
PS det gäller inte forumet i min signatur utan ett annat DS