Administrationspanelen ´borta´ på ett hobbyforum
Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp
Det börjar mer och mer likna ett icke tekniskt problem det här.
http://support.forumsplace.com/message1763.html
Jag har hela tiden misstänkt att pga det är ett diskussionsforum med anknytning till politik så ligger det risigt till på "någon annans" server.
Jag såg att det går att "flytta med" forumet nuförtiden. Kanske kunde pröjsa nånstans och få en vettig webhost. Eller, det finns ju gratis hostar upp till... vad är det... ett gäng Mb ialla fall.
Jag vill helst inte börja betala förrän forumet har vuxit till sig såpass att det ´dragit igång´
http://support.forumsplace.com/message1763.html
Jag har hela tiden misstänkt att pga det är ett diskussionsforum med anknytning till politik så ligger det risigt till på "någon annans" server.
Jag såg att det går att "flytta med" forumet nuförtiden. Kanske kunde pröjsa nånstans och få en vettig webhost. Eller, det finns ju gratis hostar upp till... vad är det... ett gäng Mb ialla fall.
Jag vill helst inte börja betala förrän forumet har vuxit till sig såpass att det ´dragit igång´
A Ok.Holger skrev:Japp. Du får vettiga webbhostar som b-one.net och surftown.se för ett bra pris ...
Konstigt system? Jo det kan vi väl lugnt säga.
:
It looks like someone sent in a removal request and our script automatically took over the forum.
Det som händer är alltså... länken (admin) är borta bara.
Senast redigerad av Chaan den 2006-01-05 16:26, redigerad totalt 1 gång.
Hoho. Det är inte kloktHolger skrev:De har helt enkelt raderat eller ombenämnt admin/index.php och satt in en annan overall_footer.tpl, men jag tvivlar på att vem som helst kan utlösa denna automatiska process, det måste ha varit minst en forumsplace-moderator.
Jo jag tvivlar själv på dem med tanke på de där porr-adsen som diskuteras på deras forum.
Hur mycket bättre är deras brandväggar. Om det är så du menar?Holger skrev:Du har ingen säkerhet alls. Ett webbhotell står för säkerheten, upptiden och för backup av databas och filer.
Att köra forum på egen dator är inget alternativ i mina ögon!
Jo jag jobbade på en skola som hade egen server. Detta var redan på 90-talet. Jo jag vet att det var dyra grejer. De hade backup på band, varje vecka satte man i ett nytt band.
Nu spekulerar jag mest in i framtiden. Ett sätt att köra det hobbymässigt själv vore väl att man har backup på en annan dator... som enkelt kopplas in vid problem. ´Upptiden´ på BBB (brukar inte strula) som jag har verkar bra. Fast det kan man ju inte garantera förstås att det finns BBB på den adressen som man flyttar till...
Sedan tycker jag ofta att olika forum ligger nere rätt mycket faktiskt på nätterna, både tex det kommersiella zatzy.com som såvitt jag vet är världens största internetforum (eller ett av dem...) - för racing - och även det forum som jag är med och administrerar (se sig)
Men visst, enklare att låta någon köra det åt en. Måste ju sova ibland
Men nästa gång måste jag vara lite mer krävande... kräva nån form av avtal att det är ok att köra den typen av politiskt forum osv.