Extra funktioner?

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 2.0.x.

Moderatorer: Supportgrupp, Moderatorgrupp

anton0007
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 2005-12-19 14:12
Svar: 0

Extra funktioner?

Inlägg av anton0007 »

Hur kan man t.ex. lägga till satt på alla forum finns det samma ämne men finns egentligen bara på ett ställe, en sådan funktion hade jag på mitt förra forum inte min server: http://www.armleg.com/forum/anton0007.html
Vill inte ha det forumet tillbaka igen, jag vill ha kvar det nya jag har :)
http://www.habbocentralen.se/forum
Men jag vet inte hur jag ska göra för att få den funktionen, tacksam för svar/länk :).
Och det heter Global Announcement när man ska välja vad det ska vara...
Besök min sida :).
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Eh? Jasså, nu förstår jag, du menar hacket:
http://www.phpbbhacks.com/download/345
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
anton0007
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 2005-12-19 14:12
Svar: 0

Inlägg av anton0007 »

Laddade ner men det verkar inte funka :(.
Besök min sida :).
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support
Inlägg: 1028
Blev medlem: 2004-05-10 11:19
Svar: 0

Inlägg av PazZze »

följ installationsanvisningarna som medföljer modden, det fungerar. (har det själv installerat)
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
anton0007
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 2005-12-19 14:12
Svar: 0

Inlägg av anton0007 »

Jag verkar inte kunna installera det, har följt det där och laddat ner easymod men det funkar inte:(
Besök min sida :).
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support
Inlägg: 1028
Blev medlem: 2004-05-10 11:19
Svar: 0

Inlägg av PazZze »

vad blir det för fel?

då modden inte är gjord för denna version av phpBB så blir det lite ändringar, försök att bara och göra det manuellt istället och bara använd den första delen av det den söker efter. Det kommer fungera då.

Annars så får du ta och skriva vad EM inte klarar av så kan jag försöka lösa det.
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Fick du kläm på det anton0007? Funkar det nu?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
anton0007
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 2005-12-19 14:12
Svar: 0

Inlägg av anton0007 »

Jag får detta fel:
is list is a result of the SQL queries needed for the additional mods in the pre-moded pack


Global Announcement Mod
[Already added] line: 1 , ALTER TABLE phpbb_forums ADD auth_globalannounce TINYINT (2) DEFAULT "3" NOT NULL AFTER auth_announce
[Already added] line: 2 , ALTER TABLE phpbb_auth_access ADD auth_globalannounce TINYINT (1) not null AFTER auth_announce
Besök min sida :).
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Det är inget felmeddelande, det är bara ett meddelande om att tabellerna REDAN FINNS i databasen.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
anton0007
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 2005-12-19 14:12
Svar: 0

Inlägg av anton0007 »

ok...
Men jag kan inte hitta att man kan välja det :(
Besök min sida :).
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Vad kan du inte välja? Global announcement?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
anton0007
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 7
Blev medlem: 2005-12-19 14:12
Svar: 0

Inlägg av anton0007 »

ja.. :S
Besök min sida :).
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6561
Blev medlem: 2004-06-09 09:32
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Har du följt alla andra instruktion till punkt och pricka? Dubbelkollat?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster