Forum på min dator

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
rallar3
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Forum på min dator

Inlägg av rallar3 »

Jag kan inte ha mitt "Forum" på min dator!!!!
yoshy
Medlem
Medlem

Inlägg av yoshy »

Varför inte?
Min sajt
http://yoshy.serveftp.com
Nybörjare men under utveckling (=
Användarens profilbild
Edman
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av Edman »

Hur menar du? Kan du inte ha forumet på din dator som server, eller kan du inte surfa på forumet via din dator?
Jessica
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Jessica »

Sidan kan ju inte ligga på din dator, t.ex på C, då kan inte du se den från internet t.ex.
Du måste ju publicera den på en server o.s.v.
Eller hur menade du?
yoshy
Medlem
Medlem

Inlägg av yoshy »

Jodå forumet kan visst ligga på datorn och nås från internet :) dock en fördel om man har en dator som står uppkopplat mot nätet mesta delen av dygnet då iaf (=

Han ville ha forumet på datorn för att fixa med hemsidan innan han publicerar den "online" så att säga....problemet är iaf löst efter några om och men :lol:
Min sajt
Jessica
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Jessica »

yoshy skrev:Jodå forumet kan visst ligga på datorn och nås från internet :) dock en fördel om man har en dator som står uppkopplat mot nätet mesta delen av dygnet då iaf (=

Han ville ha forumet på datorn för att fixa med hemsidan innan han publicerar den "online" så att säga....problemet är iaf löst efter några om och men :lol:
Så man behöver inte ha nåt webbhotell, egentligen? om man alltid e uppkopplad? :wink:
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

logiskt sätt ja...

men det är stabilare att ha ett webbhotel, då dom har snabbare lina, datorer (servrar) som är gjorda till den uppgiften, bättre skydd mot strömavbrott osv.

Om man kör på egen burk så bör det inte vara den som man normalt sätt sitter vid, utan en annan som bara har till uppgift att leka server.
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Dessutom är det mycket svårt för oss att ge support eftersom vi inte vet om fel som uppträder kanske har med taskig konfigurering av webbservern i burken att göra

(jag ger upp mycket snabbt när det gäller forum som körs i egen burk)
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Jessica
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Jessica »

PazZze skrev:logiskt sätt ja...

men det är stabilare att ha ett webbhotel, då dom har snabbare lina, datorer (servrar) som är gjorda till den uppgiften, bättre skydd mot strömavbrott osv.

Om man kör på egen burk så bör det inte vara den som man normalt sätt sitter vid, utan en annan som bara har till uppgift att leka server.
okej :)
yoshy
Medlem
Medlem

Inlägg av yoshy »

Holger skrev:Dessutom är det mycket svårt för oss att ge support eftersom vi inte vet om fel som uppträder kanske har med taskig konfigurering av webbservern i burken att göra

(jag ger upp mycket snabbt när det gäller forum som körs i egen burk)
Då törs jag då inte fråga om nå när jag får problem (= (kör sidan på en egen burk)
Min sajt
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Nejnejnej, fråga på bara! Det är ju inte bara jag som svarar på frågor här! Det är bara så att det är mycket svårt att supporta om forumet körs på den egna datorn ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar