Forum på min dator
Moderator: Moderatorgrupp
Forum på min dator
Jag kan inte ha mitt "Forum" på min dator!!!!
Jodå forumet kan visst ligga på datorn och nås från internet
dock en fördel om man har en dator som står uppkopplat mot nätet mesta delen av dygnet då iaf (=
Han ville ha forumet på datorn för att fixa med hemsidan innan han publicerar den "online" så att säga....problemet är iaf löst efter några om och men
Han ville ha forumet på datorn för att fixa med hemsidan innan han publicerar den "online" så att säga....problemet är iaf löst efter några om och men
Så man behöver inte ha nåt webbhotell, egentligen? om man alltid e uppkopplad?yoshy skrev:Jodå forumet kan visst ligga på datorn och nås från internetdock en fördel om man har en dator som står uppkopplat mot nätet mesta delen av dygnet då iaf (=
logiskt sätt ja...
men det är stabilare att ha ett webbhotel, då dom har snabbare lina, datorer (servrar) som är gjorda till den uppgiften, bättre skydd mot strömavbrott osv.
Om man kör på egen burk så bör det inte vara den som man normalt sätt sitter vid, utan en annan som bara har till uppgift att leka server.
men det är stabilare att ha ett webbhotel, då dom har snabbare lina, datorer (servrar) som är gjorda till den uppgiften, bättre skydd mot strömavbrott osv.
Om man kör på egen burk så bör det inte vara den som man normalt sätt sitter vid, utan en annan som bara har till uppgift att leka server.
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
okejPazZze skrev:logiskt sätt ja...
Då törs jag då inte fråga om nå när jag får problem (= (kör sidan på en egen burk)Holger skrev:Dessutom är det mycket svårt för oss att ge support eftersom vi inte vet om fel som uppträder kanske har med taskig konfigurering av webbservern i burken att göra
(jag ger upp mycket snabbt när det gäller forum som körs i egen burk)