gratis Hosttjänst

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

gratis Hosttjänst

Inlägg av .:ADDE:. »

Just nu kör jag en blogg på Blogger, som använder sig av wordpress...
Det finns många gratis hosting-tjänster som erbjuder blogger, phpBB etc. men finns det nån tjänst som erbjuder Joomla på svenska? jag skulle vilja köra joomla som CMS och bygga upp en bilddatabas där... eftersom wordpress inte kan ha komplicerade menyer å så...
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
groggy1
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 103
Blev medlem: 2006-05-06 17:56
Svar: 0

Re: gratis Hosttjänst

Inlägg av groggy1 »

Du kan ju alltid kolla efter gratis webbhotell, vilka finns i överflöd och man ska då försöka hitta ett som fungerar bra/skapligt. Jag använder Internetfakta på min sjukt obesökta sida och det funkar fint. Kört både phpBB och Wordpress, dock inte Joomla. Har för mig att de också har one-click installation. Ganska snabb respons från supporten då jag kontaktat dem.
Annars ska Skysurfen vara bra, men har inga erfarenheter då jag bara snabbat upp det på ett annat forum.

Nackdelen med det jag föreslår är ju, såklart, att du kan få ta hem filerna från utvecklarnas sida och ladda upp, men det tror jag inte är något problem för din del.

http://www.internetfakta.se/gratis-webbhotell.php
http://skysurfen.nu/
Användarens profilbild
pralbin
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 5
Blev medlem: 2011-07-17 17:24
Svar: 0

Re: gratis Hosttjänst

Inlägg av pralbin »

Hmm, jag vill nästan säga emot dig. Jag använder Wordpress för närmare 300 olika webbplatser. Enligt mig så kan Wordpress göra bokstavligen ALLT. Svårigheter med avancerade menyer är inga problem i WP, det gäller bara att du sätter dig ner och lär dig Wordpress :)
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: gratis Hosttjänst

Inlägg av Marcus »

+1
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

Re: gratis Hosttjänst

Inlägg av .:ADDE:. »

Men det här är någoting jag frågade om för ett år sedan... hur det blev med någon Joomla vet ajg inte...

Men jag är dock fortfarande ute efter en gratis host med PHP och databaser, för den som ajg använder nu har stora problem med sina servrear, så jag kommer inte åt min wiki jag har där.
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: gratis Hosttjänst

Inlägg av Marcus »

Du får kanske se till att du får vad du betalar för...

Men http://www.egensajt.se som drivs av en av våra medlemmar (egetforum.se) kanske är ett bra gratis alternativ.
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster