Två frågor

Frågor kring teman (forumets design) för phpBB 2.0.x.

Moderator: Moderatorgrupp

Gaztro
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: 2006-12-05 19:17
Svar: 0

Två frågor

Inlägg av Gaztro »

Jag har två frågor jag skulle behöva hjälp med. I overall_header filen skulle jag vilja skriva ut dagens datum längst upp på sidan. Finns det något sådant kommando klart redan?

Och den andra frågan. I EZ portalen används ett kommando som heter {TOTAL_USERS} som visar hur många användare sidan har. Men detta funkar bara att använda i portal_body filen. När jag provar samma kommando i overall_header filen så funkar det inte. Vad ska jag göra för att det ska funka?

Tack på förhand!

:roll:
Gaztro
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: 2006-12-05 19:17
Svar: 0

Inlägg av Gaztro »

Gissar att det är nån slags include-formel som ska läggas till nånstans? :roll:
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Du kan inte köra PHP-kod i phpBB:s templates per default. Du behöver en MOD för det som heter Extreme Styles.

Posta här när du installerat Extreme Styles.

Angående TOTAL_USERS, den variabeln finns inte tillgänglig i alla template-filer. Listan över dessa låg på phpbb.com...du kan kolla in den när sajten finns uppe igen.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Gaztro
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: 2006-12-05 19:17
Svar: 0

Inlägg av Gaztro »

Ok ska testa det! Finns det något kommando för att skriva dagens datum utan att installera någon mod?
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Ja, men enbart i index_body.tpl. Du får kolla i templates/subSilver/index_body.tpl för jag minns inte exakt vad det är.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster