På Post- och telestyrelsens hemsida står följande:
Vad säger lagen?
Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:
• att webbplatsen innehåller cookies,
• vad dessa cookies används till och
• hur ...
Sökningen fann 3 träffar
- 2003-08-06 09:39
- Kategori: Datorer, Internet och programmering
- Tråd: Cookie-lagen
- Svar: 10
- Visningar: 41468
- 2003-08-06 09:32
- Kategori: Datorer, Internet och programmering
- Tråd: Cookie-lagen
- Svar: 10
- Visningar: 41468
- 2003-08-04 17:07
- Kategori: Datorer, Internet och programmering
- Tråd: Cookie-lagen
- Svar: 10
- Visningar: 41468
Cookie-lagen
Är det nån som vet vad PhpBB lagrar för information i den cookie som skapas?
Jag har läst Kail's inlägg på PhpBB's forum och vad jag förstår av lagtolkningen så ska sajter som har svenskt innehåll räknas som att de faller under denna lag, oavsett om servern står i USA, Hong Kong eller Sverige ...
Jag har läst Kail's inlägg på PhpBB's forum och vad jag förstår av lagtolkningen så ska sajter som har svenskt innehåll räknas som att de faller under denna lag, oavsett om servern står i USA, Hong Kong eller Sverige ...
