Hej!
Som sagt, jag återkommer. Har hyfsad koll på kategorier och försöker vidare.
Hur gör jag för att enklast tilldela medlemmar moderat- resp adminrättigheter?
Hej igen! Jag håller på att "go nuts". :x Globala behörigheter Användarbehörigheter: här når jag bara en deltagare i taget????? Gruppbehörigheter-Gäster-Standardfunktioner-Tillämpa alla behörigheter: ger inget resultat.
Ovanstående har jag försökt utan att "gästerna" ser kategorierna.
Hej!
Tack för svaret.
Jag har lyckats göra kategorierna synliga för mig själv.
Hur gör jag för att alla ska kunna se kategorierna och reggade medlemmar ska kunna skriva och rösta?
Tyvärr känns 3-an betydligt krångligare än 2-an, eller är det bara en fråga om inkörning?
Hoppas på svar gör:
Rolf
Hej! Har tidigare kört phpBB2 utan problem och nu gett mig på 3-an. Jag har 2 kategorier som jag kan se under "Hantera kategorier , forumindex". När jag sedan loggar in på forumet, så står det "Detta forum har inga kategorier" :?: Adress:http://parkskolan7a.se/phpBB3/index.php
Hej!
Efter att ha bytt ut de uppdaterade filerna på servern, där forumet ligger, så skickade jag även upp mappen INSTALL.
Därefter skrev jag in sökvägen till filen update_to_latest.php i webbläsarens adressfält.
Uppdateringen klar!
Ta sedan bort mappen install från servern!
Färdigt!
Hej!
Det är andra gången jag uppdaterar.
Har precis bytt ut de updaterade filrerna (2.0.22_to_2.0.23) och ska köra install/update_to_ latest.php
Hjärnsläpp!
Har glömt hur jag gjorde
Tacksam för svar!
Hej! Tack för ditt svar! Efter att jag laddat upp de uppdaterade filerna (version 21-22, det fanns ett helt gäng med olika uppdateringsversioner) till min server, räcker det då att jag kör följande:
Hej!
Jag har laddat hem den senaste uppdateringen (phpbb-2.0.21_to_2.0.22)
Jag har inga moddar.
Hur gör jag enklast för att installera uppdateringen?
Bör jag ta någon säkerhetskopia?
Den nya filen heter: update_to_latest.php.
Den medföljande txt-filen är något rörig
Tacksam för svar är: Rolf
Hej!
Jag lyckas inte i forumrättigheter ställa in så att alla kan rösta, utan registrering. Skapa omröstning verkar däremot funka.
Jag ställer in "alla" men det står fortfarande reg efter att jag skickat
Någon som vet?
Mvh Rolf
Hej!
Någon som har lite tips om installation av MOD som fixar att man kan ladda upp filer till Forumet?
Ska jag använda förmodifierade filer?
Blir själva den delen på engelska (i ett svenskt forum)?
Lite bökigt att läsa txt-filerna som följer med moden som jag laddat ned!
Hej! Jag relaterar till mitt fall och min leverantör av webbhotell (B-ONE):
SMTP server Adress: här skrev jag in adressen som jag fick av min leverantör. SMTP Användarnamn: i mitt fall domännamnet (ex. mindomän.se) Skriv endast in ett användarnamn om din smtp server behöver det SMTP Lösenord: i ...
Hej!
Problemet är löst. Kollade inställningarna på servern. För att köra "skript-mail" skall webbhotellets mailserver användas. Alltså, ändra mailinställningarna i admin-panelen.
Enkelt när man väl kommer på det