Sökningen fann 21 träffar

av roffe
2010-03-15 19:02
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Kan inte se kategorier och annat om behörigheter
Svar: 8
Visningar: 5006

Re: Kan inte se kategorier

Hej!
Som sagt, jag återkommer. Har hyfsad koll på kategorier och försöker vidare.
Hur gör jag för att enklast tilldela medlemmar moderat- resp adminrättigheter?

Mvh Rolf

PS Har letat utan att finna :?
av roffe
2010-03-13 17:41
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Kan inte se kategorier och annat om behörigheter
Svar: 8
Visningar: 5006

Re: Kan inte se kategorier

Hej igen!
Tar ett break.
Återkommer och tack för ditt tålamod :)

Mvh Rolf
av roffe
2010-03-13 13:16
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Kan inte se kategorier och annat om behörigheter
Svar: 8
Visningar: 5006

Re: Kan inte se kategorier

Hej igen!
Jag håller på att "go nuts". :x
Globala behörigheter
Användarbehörigheter: här når jag bara en deltagare i taget?????
Gruppbehörigheter-Gäster-Standardfunktioner-Tillämpa alla behörigheter: ger inget resultat.

Ovanstående har jag försökt utan att "gästerna" ser kategorierna.

Hoppas ...
av roffe
2010-03-13 12:03
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Kan inte se kategorier och annat om behörigheter
Svar: 8
Visningar: 5006

Re: Kan inte se kategorier

Hej!
Tack för svaret.
Jag har lyckats göra kategorierna synliga för mig själv.
Hur gör jag för att alla ska kunna se kategorierna och reggade medlemmar ska kunna skriva och rösta?
Tyvärr känns 3-an betydligt krångligare än 2-an, eller är det bara en fråga om inkörning?
Hoppas på svar gör:
Rolf
av roffe
2010-03-13 10:14
Kategori: 3.0.x - Support
Tråd: Kan inte se kategorier och annat om behörigheter
Svar: 8
Visningar: 5006

Kan inte se kategorier och annat om behörigheter

Hej!
Har tidigare kört phpBB2 utan problem och nu gett mig på 3-an.
Jag har 2 kategorier som jag kan se under "Hantera kategorier , forumindex".
När jag sedan loggar in på forumet, så står det "Detta forum har inga kategorier" :?: Adress:http://parkskolan7a.se/phpBB3/index.php

Mvh Rolf Karlsson
av roffe
2008-02-27 08:23
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Uppdatering - install update
Svar: 4
Visningar: 4359

Re: Uppdatering - install update

Hej!
Efter att ha bytt ut de uppdaterade filerna på servern, där forumet ligger, så skickade jag även upp mappen INSTALL.
Därefter skrev jag in sökvägen till filen update_to_latest.php i webbläsarens adressfält.
Uppdateringen klar!
Ta sedan bort mappen install från servern!
Färdigt!

Mvh Rolf
av roffe
2008-02-21 09:02
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Uppdatering - install update
Svar: 4
Visningar: 4359

Re: Uppdatering - install update

Hej igen!
Tydligen lite för tidigt på morgonen :wink:
Minnet återvände, så problemet är löst :idea:
/Rolf
av roffe
2008-02-21 08:43
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Uppdatering - install update
Svar: 4
Visningar: 4359

Uppdatering - install update

Hej!
Det är andra gången jag uppdaterar.
Har precis bytt ut de updaterade filrerna (2.0.22_to_2.0.23) och ska köra install/update_to_ latest.php
Hjärnsläpp!
Har glömt hur jag gjorde :?:
Tacksam för svar!

Mvh Rolf
av roffe
2006-12-29 20:04
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Uppdatera
Svar: 3
Visningar: 2730

Hej!
Tack för ditt svar!
Efter att jag laddat upp de uppdaterade filerna (version 21-22, det fanns ett helt gäng med olika uppdateringsversioner) till min server, räcker det då att jag kör följande:

http://www.mydomain.com/forum/update_to_latest.php

eller eftersom jag har inte kvar mappen install ...
av roffe
2006-12-28 22:37
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Uppdatera
Svar: 3
Visningar: 2730

Uppdatera

Hej!
Jag har laddat hem den senaste uppdateringen (phpbb-2.0.21_to_2.0.22)
Jag har inga moddar.
Hur gör jag enklast för att installera uppdateringen?
Bör jag ta någon säkerhetskopia?
Den nya filen heter: update_to_latest.php.
Den medföljande txt-filen är något rörig :-(
Tacksam för svar är: Rolf
av roffe
2006-09-20 08:57
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Rösta utan reg
Svar: 1
Visningar: 1749

Rösta utan reg

Hej!
Jag lyckas inte i forumrättigheter ställa in så att alla kan rösta, utan registrering. Skapa omröstning verkar däremot funka.
Jag ställer in "alla" men det står fortfarande reg efter att jag skickat :?:
Någon som vet?
Mvh Rolf
av roffe
2006-09-15 18:11
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Tips mod-installation
Svar: 2
Visningar: 2275

Hej igen!
Har du koll på om det finns svensk text till den "moden" vi pratar om (Helt rätt gissat, jag har använt just den länken i ditt mail.)

Mvh Rolf
av roffe
2006-09-15 16:26
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Tips mod-installation
Svar: 2
Visningar: 2275

Tips mod-installation

Hej!
Någon som har lite tips om installation av MOD som fixar att man kan ladda upp filer till Forumet?
Ska jag använda förmodifierade filer?
Blir själva den delen på engelska (i ett svenskt forum)?
Lite bökigt att läsa txt-filerna som följer med moden som jag laddat ned!

Mvh Rolf
av roffe
2006-08-16 19:56
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Godkänna medlemmar 2
Svar: 4
Visningar: 3494

Hej!
Jag relaterar till mitt fall och min leverantör av webbhotell (B-ONE):

SMTP server Adress: här skrev jag in adressen som jag fick av min leverantör.
SMTP Användarnamn: i mitt fall domännamnet (ex. mindomän.se)
Skriv endast in ett användarnamn om din smtp server behöver det
SMTP Lösenord: i ...
av roffe
2006-08-04 12:25
Kategori: [2.0.x] - Support
Tråd: Godkänna medlemmar 2
Svar: 4
Visningar: 3494

Hej!
Problemet är löst. Kollade inställningarna på servern. För att köra "skript-mail" skall webbhotellets mailserver användas. Alltså, ändra mailinställningarna i admin-panelen.
Enkelt när man väl kommer på det :)

Mvh Rolf