Hej!
Snabb fråga:
Finns det någon uttalad bredd, i pixlar, som forumet är avsett för?
Då jag kör frames är det intressant att veta...
Tack på förhand!
Sökningen fann 19 träffar
- 2008-06-09 23:35
- Kategori: 3.0.x - Teman & Design
- Tråd: Forumbredd?
- Svar: 19
- Visningar: 15438
- 2006-09-16 08:40
- Kategori: [2.0.x] - Support
- Tråd: Rensa phpbb_sessions
- Svar: 1
- Visningar: 2394
- 2006-09-12 09:59
- Kategori: [2.0.x] - Support
- Tråd: Rensa phpbb_sessions
- Svar: 1
- Visningar: 2394
Rensa phpbb_sessions
Hej!
Då och då ballar mitt forum ur och man får ingen åtkomst till det. Då måste jag logga in i databasen och tömma phpbb_sessions. Sen fungerar det. Detta behöver jag göra c:a 0,5-1 gång/vecka.
Vad är det som händer då och hur kan jag göra för att manuellt slippa tömma?
Har inga databaskunskaper ...
Då och då ballar mitt forum ur och man får ingen åtkomst till det. Då måste jag logga in i databasen och tömma phpbb_sessions. Sen fungerar det. Detta behöver jag göra c:a 0,5-1 gång/vecka.
Vad är det som händer då och hur kan jag göra för att manuellt slippa tömma?
Har inga databaskunskaper ...
- 2006-07-13 09:00
- Kategori: phpBB 2 - MODdar
- Tråd: Egna scrolbars
- Svar: 4
- Visningar: 4329
- 2006-07-13 00:55
- Kategori: phpBB 2 - MODdar
- Tråd: Egna scrolbars
- Svar: 4
- Visningar: 4329
Egna scrolbars
Hej!
Har forumet (och mina andra sidor) i frames. Jag har lagt in egna scrollister på alla sidor och skulle vilja ha dem för forumet också. Går det att köra med samma typ av script, i så fall var ska jag lägga scriptet?
Så här ser det ut.
<style type="text/css">
BODY
{scrollbar-face-color ...
Har forumet (och mina andra sidor) i frames. Jag har lagt in egna scrollister på alla sidor och skulle vilja ha dem för forumet också. Går det att köra med samma typ av script, i så fall var ska jag lägga scriptet?
Så här ser det ut.
<style type="text/css">
BODY
{scrollbar-face-color ...
- 2006-03-27 21:44
- Kategori: [2.0.x] - Support
- Tråd: Max storlek för länkada avatars
- Svar: 2
- Visningar: 2535
Tack!
Den sidan var vettig.
För den som är intresserad finns modden här:
http://phpbbhacks.com/download/756
Tar 30 sek att installera!
Den sidan var vettig.
För den som är intresserad finns modden här:
http://phpbbhacks.com/download/756
Tar 30 sek att installera!
- 2006-03-27 00:40
- Kategori: [2.0.x] - Support
- Tråd: Max storlek för länkada avatars
- Svar: 2
- Visningar: 2535
Max storlek för länkada avatars
Innan jag uppgraderade forumet hade jag en mod för att sätta en maxgräns, både fysiskt och visuellt, vad det gäller länkade avatars.
Jag hittar inte den modden igen, någon som sitter på den?
Jag hittar inte den modden igen, någon som sitter på den?
- 2006-03-26 16:47
- Kategori: [2.0.x] - Support
- Tråd: Robot-registreringar
- Svar: 8
- Visningar: 6075
- 2006-03-26 15:44
- Kategori: [2.0.x] - Support
- Tråd: Robot-registreringar
- Svar: 8
- Visningar: 6075
- 2006-03-26 10:50
- Kategori: [2.0.x] - Support
- Tråd: Robot-registreringar
- Svar: 8
- Visningar: 6075
- 2006-02-01 21:26
- Kategori: [2.0.x] - Support
- Tråd: Robot-registreringar
- Svar: 8
- Visningar: 6075
- 2006-01-31 21:17
- Kategori: [2.0.x] - Support
- Tråd: Robot-registreringar
- Svar: 8
- Visningar: 6075
Robot-registreringar
Hej!
Kör phpBB 2.0.3 och har på sistone fått uppleva problem med robotor(?) som registrerar sig med konstiga anv.namn och lägger in hemside-info till olika reklamsidor. Hur stoppar jag detta? Jag kräver redan nu e-postverifiering, men det hjälper inte.
Har inte kunskap nog att uppgradera forumet p ...
Kör phpBB 2.0.3 och har på sistone fått uppleva problem med robotor(?) som registrerar sig med konstiga anv.namn och lägger in hemside-info till olika reklamsidor. Hur stoppar jag detta? Jag kräver redan nu e-postverifiering, men det hjälper inte.
Har inte kunskap nog att uppgradera forumet p ...
- 2005-04-27 21:45
- Kategori: phpBB 2 - Teman & Design
- Tråd: Detta forums grafikbilder
- Svar: 8
- Visningar: 7697
- 2005-04-26 23:05
- Kategori: phpBB 2 - Teman & Design
- Tråd: Detta forums grafikbilder
- Svar: 8
- Visningar: 7697
Finns det någon möjlihet att ni vill skicka de svenska knapparna till mig? Jag ber snällt! 
yeppe@skickamail.com
yeppe@skickamail.com
- 2004-02-11 21:55
- Kategori: [2.0.x] - Support
- Tråd: Medellande vid installation?
- Svar: 5
- Visningar: 6185
