Hur skapar man en "vit" sida?

Här kan du ställa frågor om problem med installation och drift av phpBB 3.2.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
JaraJose
Medlem
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: 2019-02-28 02:41
Svar: 0

Hur skapar man en "vit" sida?

Inlägg av JaraJose »

Ska uppdatera mitt forum nu och göra några ändringar som kan ta lite tid, hur fixar man en vit sida som det står under uppdatering vänligen återkom senare?
av Sinom » 2019-09-27 11:28
Hej,

Om själva webbhotellet ligger nere så kommer de inte heller åt några andra filer på serven.
Det är inte bara när du har tagit ner forumet för att uppdatera då?

Om webbhotellet åker ner så blir det bara en vit sida som visas, går nog inte lösa. Vad är det för webbhotell?

Senaste versionen finns att ladda hem: viewtopic.php?f=2&t=9662
Gå till hela inlägget
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Hur skapar man en "vit" sida?

Inlägg av Sinom »

Hej JaraJose,

När du börjar din uppdatering så fixar phpBB själv en sida som säger att forumet är under uppdatering.
Denna sidan kommer du till så fort det finns en INSTALL-mapp i forumets root på servern.

Om du vill ha en egen så kan du skapa en egen .html-sida och namge till index.html och lägga i forumets root, så kommer man först till den.

- Sinom
Bild
JaraJose
Medlem
Medlem
Inlägg: 13
Blev medlem: 2019-02-28 02:41
Svar: 0

Re: Hur skapar man en "vit" sida?

Inlägg av JaraJose »

Sinom skrev: 2019-08-21 19:30 Hej JaraJose,

När du börjar din uppdatering så fixar phpBB själv en sida som säger att forumet är under uppdatering.
Denna sidan kommer du till så fort det finns en INSTALL-mapp i forumets root på servern.

Om du vill ha en egen så kan du skapa en egen .html-sida och namge till index.html och lägga i forumets root, så kommer man först till den.

- Sinom
Tack Sinom! Varför jag vill ha en vit sida är att mitt webbhotell ligger nere då och då, då vill jag att besökarna ska kunna se en vit med en text som jag skrivit själv.

Den här html- filen dyker även upp när forumet ligger nere?

En fråga till, mitt nuvarande forum är 3.2.2 och den senaste är 3.2.7 är den översatt till svenska?
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Hur skapar man en "vit" sida?

Inlägg av Sinom »

Hej,

Om själva webbhotellet ligger nere så kommer de inte heller åt några andra filer på serven.
Det är inte bara när du har tagit ner forumet för att uppdatera då?

Om webbhotellet åker ner så blir det bara en vit sida som visas, går nog inte lösa. Vad är det för webbhotell?

Senaste versionen finns att ladda hem: viewtopic.php?f=2&t=9662
Bild
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster