Aktiverings mail

Här kan du ställa frågor om problem med installation och drift av phpBB 3.1.x.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Användarens profilbild
Bandit
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 134
Blev medlem: 2011-07-02 21:20
Svar: 0
Ort: Stockholm

Aktiverings mail

Inlägg av Bandit »

Hejsan hoppas någon vänlig själ kan hjälpa mig, jag har i mitt forum ställt in att Admin måste aktivera medlemmar. Jag skapar ett ny konto och får då upp följande meddelande på sidan:
Ditt konto skapades. Dock kräver detta forum att alla konton aktiveras av administratörsgruppen innan de kan användas. Ett e-postmeddelande har skickats till administratörerna och du kommer att informeras när ditt konto har aktiverats.
Så långt OK låtsas personen får ett mail om att Admin måste aktivera, men det kommer inget mail till kontot jag angivit. Jag har även provat med SMTP men inget fungerar, vilket är det bästa sättet egentligen? Kan det vara så att mailet som ska skickas till mig saknas i mappen med mail? Vad heter den iså fall? Tacksam för svar.
Användarens profilbild
Bandit
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 134
Blev medlem: 2011-07-02 21:20
Svar: 0
Ort: Stockholm

Re: Aktiverings mail

Inlägg av Bandit »

Åter igen efter lite rotande så hittade jag felet själv, skriver här hur jag gjorde om fler får samma problem..

Inne på själva forumet EJ i adminpanelen, så har du uppe till höger "Notifikationer" klickar man på den så finns en liten text "Inställningar" där du kan klicka i rutor hur och vilka notifieringar du vill ha per mail t.ex. där finns även Aktivera ny medlem och den är bara i klickad på Notifiering.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Aktiverings mail

Inlägg av Holger »

Bra att det löste sig!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Bandit
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 134
Blev medlem: 2011-07-02 21:20
Svar: 0
Ort: Stockholm

Re: Aktiverings mail

Inlägg av Bandit »

Klart
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster