Användarregistrering som ej funkar. Skall jag inaktivera?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
poksyl
Medlem
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: 2012-10-01 22:01
Svar: 0

Användarregistrering som ej funkar. Skall jag inaktivera?

Inlägg av poksyl »

Hej! har en användare somm inte lyckas logga in. Gav honom ett nytt lösenord, men systemet avvisar honom. Vad händer om jag inaktiverar honom? Raderas då allt så han kan registrera sig på nytt med samma mail? Anvädarnamnet kan ha lätt ändra om det skulle vara nödvändigt, men han har ju bara en mail att välja på.
Hittade inget klart svar här så jag ställer frågan.

mvh PO Sylwan
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Användarregistrering som ej funkar. Skall jag inaktivera

Inlägg av Sinom »

Kan DU logga in med hans inloggningsuppgifter?

- Sinom
Bild
poksyl
Medlem
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: 2012-10-01 22:01
Svar: 0

Re: Användarregistrering som ej funkar. Skall jag inaktivera

Inlägg av poksyl »

Ja det går bra. jag testade också hansbehörighet inifrån och det funkade. Han kan dock inte logga in och det är svårt att veta varför. Han verkar bara frustrerad så jag tyckte till slut att det är bäst han själv gör en ny registrering / PO
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Användarregistrering som ej funkar. Skall jag inaktivera

Inlägg av Sinom »

Du kan göra en ny profil, som du skapar själv i Administrationspanelen och sedan ger honom inloggningsuppgifterna.

Kan han inte logga in med det heller så spelar det ingen roll om han skapar ett nytt konto.

Problemet ligger på HANS dator/webbläsare då kontot fungerar.

Vad händer när han försöker logga in?

Säger han att han blir avvisad? På vilket sätt?

Fel lösenord eller åker han bara tillbaka till index fast utloggad?

- Sinom
Bild
poksyl
Medlem
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: 2012-10-01 22:01
Svar: 0

Re: Användarregistrering som ej funkar. Skall jag inaktivera

Inlägg av poksyl »

Hej Det här hände först för några veckor sedan. nedan finns två av hans felmedelanden . Har tappat bort ett som var emellan dessa två och minns inte riktigt vad han sade då. Jag har betonat för honom att man måste skilja mellan små och stora bokstäver. Får väl prova ditt förslag, men tänkte att det vore bättre om han får göra ett nytt försök själv. Då blir det lättare att ge honom ansvar för det hela. Andra inloggningar funkar såvitt jag vet/ PO

-----


Försökte logga in, men mitt password uppgavs vara fel (har det sparat). När jag använde min email för funktionen "glömt mitt lösenord" meddelades att ingen sådan emailadress som min finns. Återvändsgränd.
Jan

Moment 22. Programmet ville inte ha mig med det nya lösenordet heller, "fel lösenord". Försökte registrera mig som ny medlem med samma adress, men det gick inte, för det fanns redan en användare med denna adress...
Användarens profilbild
Bandit
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 134
Blev medlem: 2011-07-02 21:20
Svar: 0
Ort: Stockholm

Re: Användarregistrering som ej funkar. Skall jag inaktivera

Inlägg av Bandit »

Jag fick samma problem när jag gjorde en "Test profil" den fick samma svar, jag märkte att webbläsaren hade sparat när jag råkade skriva ett felaktigt lösenord så jag gick till "Verktyg" > Internetalternativ > Ta bort webbhistorik och klickade i lösenord. Sedan funkade det igen. Kolla med honom om han låtit webbläsaren spara lösenordet.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6555
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Användarregistrering som ej funkar. Skall jag inaktivera

Inlägg av Holger »

Inloggningsproblem har till nästan 100% med webbläsarens cache och cookies att göra.
Töm/radera dessa så bör det fungera sedan.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster