Lösenordskydd för användning av forum, men öppet att läsa
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Lösenordskydd för användning av forum, men öppet att läsa
mvh
PO Sylwan
Re: Lösenordskydd för användning av forum, men öppet att läs
Ställ bara in en grupp på att kunna skriva och att all gäster kan läsa.
/marcus
Sen har jag varit i adminpanelen och gått igenom vad man kan göra med grupper, men jag är ny i detta och har inte lyckats klara ut det du säger. Är lite orolig att ställa till något t ex genom att skapa en grupp utan att veta riktigt varför. Vill du förklara mer i detalj?
Har sen en annan fråga som jag tänkte lägga i en ny tråd, men du kanske kan hjälpa till. När jag skapade mina olika underforum så fanns en funktion som hette hantera forum. Nu finns plötsligt inte den kvar utan bara funktionen hantera kategorier. Jag skapade ett par underforum via den senare funktionen i går, men det var krångligare. Kan du förklara hur funktionen hantera forum kan bara försvinna? Eftersom jag läser engelska nästan som svenska så kan det ha skett vid språkbyte utan att jag kan minnas vilket språk jag jobbade i från början. Vill du inte svara på detta också så lägger jag ut detta i en ny tråd.
lägger min url här om du vill titta www.laserbehandling.info
Mvh PO
På detta sättet skulle du kunna göra så att Gäster kan LÄSA men endast de medlemmar dom DU aktiverar får SKRIVA.
- Sinom
Poksyl
Gå sen till ACP > Inställningar för användarregistrering
Ändra Kontoaktivering: till Av Administratör
Sen får du ställa in kategoribehörigheterna så att Gäster endast kan LÄSA och medlemmar får skriva etc.
- Sinom