Olika frågor angående phpbb3 och wordpress

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
NilsF
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2011-12-01 13:58
Svar: 0

Olika frågor angående phpbb3 och wordpress

Inlägg av NilsF »

Hej alla! :D

Jag har installerat phpbb3 forum och är fruktansvärt nöjd med det. Precis vad jag ville ha. Problemet kommer dock här:

Jag vill ha in själv forumet inne på min hemsida (tror jag, se nedan). Just nu är det en annan sida (samma domännamn som vanligt, men det ena är phpbb vanliga och den andra är wordpress), vilket jag också egentligen är nöjd med. Men några problem som jag tror uppkommer när de är på två olika sidor.

1. Sökoptimeringen försämras?
2. Man kan inte ha widgets som tex "latest post" på min "vanliga" hemsida?
3. Det blir olika reklam på forumet och på den vanliga sidan?

Stämmer dessa?

Det jag har provat med är:
Wp phpbb bridge. Problemet här är att jag inte får "Widget user" att synas när jag aktiverar den... Men även om man lyckas, kan man få in forumet på sidan? Eller är det bara för "latest post"?

Sen har jag även försökt med wp-united och automod. Men automod fungerade tydligen bara på gamla wordpress...

Ni får gärna diskutera med mig eller ge svar om ni har. Tacksam för allt!

Ha det bra
//Nils
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Olika frågor angående phpbb3 forum

Inlägg av Peetra »

NilsF skrev:3. Det blir olika reklam på forumet och på den vanliga sidan?
Det vill jag gärna ha lite mer info om. Tar du reklam från någon tjänst, som väljer den åt dig? Vilken, hur?
Wp phpbb bridge. Problemet här är att jag inte får "Widget user" att synas när jag aktiverar den...
Vad är "Widget User"?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

Re: Olika frågor angående phpbb3 och wordpress

Inlägg av Peetra »

2. Man kan inte ha widgets som tex "latest post" på min "vanliga" hemsida?
Jag vet inte vad de olika bryggorna har inbyggt, men man kan lägga till sista inläggen från forumet någon annanstans. http://blog.phpbb.com/2009/11/09/how-to ... nal-pages/ har bra information och tips om det.
NilsF
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2011-12-01 13:58
Svar: 0

Re: Olika frågor angående phpbb3 och wordpress

Inlägg av NilsF »

Det vill jag gärna ha lite mer info om. Tar du reklam från någon tjänst, som väljer den åt dig? Vilken, hur?


Se denna modden. Jag har inte laddat upp den än, men den verkar riktigt bra: http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=1146135
Vad är "Widget User"?
Det är en widget som man får när man installerar wp phpbb bridge. Den behöver man för att få den att fungera.
Jag vet inte vad de olika bryggorna har inbyggt, men man kan lägga till sista inläggen från forumet någon annanstans. http://blog.phpbb.com/2009/11/09/how-to ... nal-pages/ har bra information och tips om det.
Tack så mycket, ska genast kolla på den!

Sen en allmän fråga. Har förstått att det ska vara lite svårt att installera mods. Men som jag har förstått det så är det olika metoder för olika saker man installerar? Ett språkpaket var tex väldigt simpelt. Vad gäller allmänt? Olika sätt att installera på?

Sen deras logga och slogan de har längst uppe till vänster. Kan jag ladda upp min egen där istället?
NilsF
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2011-12-01 13:58
Svar: 0

Re: Olika frågor angående phpbb3 och wordpress

Inlägg av NilsF »

Oj, jag missade att det var peetra som svarade mig :)

Hej hej!
NilsF
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: 2011-12-01 13:58
Svar: 0

Re: Olika frågor angående phpbb3 och wordpress

Inlägg av NilsF »

Sen en allmän fråga. Har förstått att det ska vara lite svårt att installera mods. Men som jag har förstått det så är det olika metoder för olika saker man installerar? Ett språkpaket var tex väldigt simpelt. Vad gäller allmänt? Olika sätt att installera på?
Hittade svaret på den frågan här: http://www.phpbb.com/kb/article/how-to- ... ification/
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster