X_FORWARDED_FOR ????

Frågor kring översättning av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Underkategorier finns för MODdar m.m.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp, Översättningsgrupp

Skriv svar
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 3281
Blev medlem: 2007-06-09 21:38
Svar: 0
Ort: Finland
Kontakt:

X_FORWARDED_FOR ????

Inlägg av Peetra »

X_FORWARDED_FOR nämns nog sedan gammalt i våran ACP inne bland säkerhetsinställningarna, men det är faktiskt något jag aldrig förr sett där i ACP:n...

3.0.9 är på gång nu och några nya nya strängar innehåller följande;

Kod: Markera allt

	'IP_LOGIN_LIMIT_TIME'			=> 'IP address login attempt expiration time',
	'IP_LOGIN_LIMIT_TIME_EXPLAIN'	=> 'Login attempts expire after this period.',
	'IP_LOGIN_LIMIT_USE_FORWARDED'	=> 'Limit login attempts by <var>X_FORWARDED_FOR</var> header',
	'IP_LOGIN_LIMIT_USE_FORWARDED_EXPLAIN'	=> 'Instead of limiting login attempts by IP address they are limited by <var>X_FORWARDED_FOR</var> values. <br /><em><strong>Warning:</strong> Only enable this if you are operating a proxy server that sets <var>X_FORWARDED_FOR</var> to trustworthy values.</em>',
Mitt nuvarande försök till översättning ser ut såhär;

Kod: Markera allt

	'IP_LOGIN_LIMIT_TIME'			=> 'Tid då inloggningsförsök per IP-adress upphör',
	'IP_LOGIN_LIMIT_TIME_EXPLAIN'	=> 'Inloggningsförsöken nollställs efter denna period.',
	'IP_LOGIN_LIMIT_USE_FORWARDED'	=> 'Begränsa inloggningsförsök med <var>X_FORWARDED_FOR</var> huvudet',
	'IP_LOGIN_LIMIT_USE_FORWARDED_EXPLAIN'	=> 'Istället för att begränsa inloggningsförsök per IP-adress begränsas de med <var>X_FORWARDED_FOR</var> värden. <br /><em><strong>Varning:</strong> Slå på detta endast om du använder en proxy-server som tilldelar <var>X_FORWARDED_FOR</var> pålitliga värden.</em>',
Problemet är att jag översätter lite med huvudet i molnen med detta X_FORWARDED_FOR, jag har bara en vag googlad uppfattning om vad X_FORWARDED_FOR är, så jag vill höra med er, om det blev rätt. :)
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: X_FORWARDED_FOR ????

Inlägg av Holger »

Kod: Markera allt

'IP_LOGIN_LIMIT_TIME'         => 'Tidsrymd för inloggningsförsök per IP-adress',
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 15 och 0 gäster